31 392 läst · 124 svar
31k läst
124 svar
Extraljus för mörkrädda?
Produkter som diskuteras: "Farmarskruv"
Farmarskruv aluminium FAST
För montage av aluminiumplåt i trä
455 kr inkl moms
Läs mer
Har nog skrivit det här förut i nån annan extraljustråd här på forumet.
Åkte med grannen i hans nya folkabuss, utrustad med 3 st LED extraljus vars prislapp var 5000:- st !!
Å helvete vad det lös, det var vitt överallt, men....mina 3 225or med 100w halogen lyser längre, eller rättare sagt, man ser längre pga mindre närljus.
Men då alla idioter i Stockholms trafiken (Kanske undantaget TS MathiasS ) sitter o glor 5 meter framför motorhuven, så saknar det väl betydelse.
Åkte med grannen i hans nya folkabuss, utrustad med 3 st LED extraljus vars prislapp var 5000:- st !!
Å helvete vad det lös, det var vitt överallt, men....mina 3 225or med 100w halogen lyser längre, eller rättare sagt, man ser längre pga mindre närljus.
Men då alla idioter i Stockholms trafiken (Kanske undantaget TS MathiasS ) sitter o glor 5 meter framför motorhuven, så saknar det väl betydelse.
Tänk på att du kan få problem med luftströmmar och störande ljud. Finns fästen som man sätter i dropplisten alternativt railsen så rampen ligger i princip slickad mot taket.A antstein skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag är sugen på testa dessa:
Men man vet ju inte vad man får, jag köpte nyligen två slimmade Ledramper som väntar på att monteras. Ljusbilden verkade väldigt mycket bättre än den jag köpte för ca 5 år sedan, så blir spännande att se om de ger något ljus på bilen.
Kör idag 70w xenon på helljuset, så det är helt okej, men vi har sjukt mycket vilt här så mer ljus skadar inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men man vet ju inte vad man får, jag köpte nyligen två slimmade Ledramper som väntar på att monteras. Ljusbilden verkade väldigt mycket bättre än den jag köpte för ca 5 år sedan, så blir spännande att se om de ger något ljus på bilen.
Kör idag 70w xenon på helljuset, så det är helt okej, men vi har sjukt mycket vilt här så mer ljus skadar inte.
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Ledramp tycker jag verkar vara dyra/dåliga, Xenon extraljus billigare/bättre.
Xenonkonvertera är klart mest prisvärt
Xenonkonvertera är klart mest prisvärt
Ser ut som dom som t ex Crazyride säljer till överpris. Samma produkt som finns på AliExpress eller EBay. Ljusbilden är ingen höjdare och tyvärr väldigt mycket självbländning då för mycket ljus hamnar närmast bilen.
Men lyser gör dom såklart, säkert riktigt bra också, beroende på vad man har för krav.
Men lyser gör dom såklart, säkert riktigt bra också, beroende på vad man har för krav.
Det är flera butiker som är med och "sponsrar" sidan med diverse rabatter och liknande.MathiasS skrev:
Mycket riktigt så är inte kinaimport något som gillas av sidan och det är väl för att värna om dom svenska handlarna.
Bra grupp med massor av kompetens enligt mig.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
.....men priset......puh.
Har iallafall fått lite tips i Fb-gruppen kring montaget så nu är det bara börja mäta och se om det får plats med fem i rally-config eller om man får nöja sig med tre.....finns parkeringssensorer som kan ställa till det.
Har iallafall fått lite tips i Fb-gruppen kring montaget så nu är det bara börja mäta och se om det får plats med fem i rally-config eller om man får nöja sig med tre.....finns parkeringssensorer som kan ställa till det.