Jag tror jag ska pigga upp med en takmonterad ledramp kring 40". Med 10w dioder. Kruxet är att montera den så nära taket att den "inte syns". Borde bli en bra kostnadseffektiv kombo.

A antstein skrev:
Kruxet är att montera den så nära taket att den "inte syns".
Farmarskruv?

• Gilla
antstein
  • Laddar…
Har nog skrivit det här förut i nån annan extraljustråd här på forumet.
Åkte med grannen i hans nya folkabuss, utrustad med 3 st LED extraljus vars prislapp var 5000:- st !!
Å helvete vad det lös, det var vitt överallt, men....mina 3 225or med 100w halogen lyser längre, eller rättare sagt, man ser längre pga mindre närljus.
Men då alla idioter i Stockholms trafiken (Kanske undantaget TS MathiasS ;) ) sitter o glor 5 meter framför motorhuven, så saknar det väl betydelse.

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
A antstein skrev:
Jag tror jag ska pigga upp med en takmonterad ledramp kring 40". Med 10w dioder. Kruxet är att montera den så nära taket att den "inte syns". Borde bli en bra kostnadseffektiv kombo.
Tänk på att du kan få problem med luftströmmar och störande ljud. Finns fästen som man sätter i dropplisten alternativt railsen så rampen ligger i princip slickad mot taket.

richardtenggren
Jag är sugen på testa dessa:
LED-ramp med 45 dioder, 3030 45LED, marknadsförd för låg strömförbrukning och hög ljusstyrka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men man vet ju inte vad man får, jag köpte nyligen två slimmade Ledramper som väntar på att monteras. Ljusbilden verkade väldigt mycket bättre än den jag köpte för ca 5 år sedan, så blir spännande att se om de ger något ljus på bilen.
Kör idag 70w xenon på helljuset, så det är helt okej, men vi har sjukt mycket vilt här så mer ljus skadar inte.

Ledramp tycker jag verkar vara dyra/dåliga, Xenon extraljus billigare/bättre.

Xenonkonvertera är klart mest prisvärt

• Gilla
Nils-Orvar
  • Laddar…
Ser ut som dom som t ex Crazyride säljer till överpris. Samma produkt som finns på AliExpress eller EBay. Ljusbilden är ingen höjdare och tyvärr väldigt mycket självbländning då för mycket ljus hamnar närmast bilen.

Men lyser gör dom såklart, säkert riktigt bra också, beroende på vad man har för krav.

MathiasS MathiasS skrev:
Drivs tyvärr av en butik och det ser ut som att kinakonverteringssatser inte får diskuteras.....
Det är flera butiker som är med och "sponsrar" sidan med diverse rabatter och liknande.
Mycket riktigt så är inte kinaimport något som gillas av sidan och det är väl för att värna om dom svenska handlarna.

Bra grupp med massor av kompetens enligt mig.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Sen en annan grej. Visa mig ett snyggt LED extraljus ??

Isakare Isakare skrev:
LC90 ser inte så tokiga ut om man är van vid xenon.

Jag kör med 3 st xenonkonverterade (50 eller 55W, minnet sviker) Bosch Big Knick 225. Är supernöjd med dessa!

Redigerat:
Isakare Isakare skrev:
LED-strålkastare från NBB med tydlig märkning "Alpha 175 LED Alpha 225 LED" sedd framifrån.
Skapa konto

Alpha 175 LED

NBB Alpha LED extraljus för fordon med klar lins och märkning överst.
Skapa konto

Alpha 225 LED

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Nils-Orvar Nils-Orvar skrev:
[bild]
Alpha 175 LED

[bild]
Alpha 225 LED
Ja nu börjar det likna nått (y)

.....men priset......puh.

Har iallafall fått lite tips i Fb-gruppen kring montaget så nu är det bara börja mäta och se om det får plats med fem i rally-config eller om man får nöja sig med tre.....finns parkeringssensorer som kan ställa till det.

Isakare Isakare skrev:
940srld_8_dup1_grande.jpg

IPF940

• Gilla
Zvenne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.