Hej där,
Jag ska köpa en Electrolux inbyggnadsugn (COB 400W). När jag läser modellbeskrivningen står det; Typ av anslutning -Europa.
Mina funderingar:
1. Medföljer ingen stickpropp?
2. Om ingen propp, måste behörig installatör sköta inkopplingen?
Till saken hör att på den utbytta inbyggnadsugnen hade jordad kontakt. Kanske nya regelverk numera?
Någon som vet nåt om detta?

Novisen vid spisen,
Erik

E
Det bör sitta anslutningskabel med stickkontakt på ugnen, men det kan också hända att stickkontakten inte medföljer. I sånt fall är det lätt gjort att själv montera dit en på sladden och plugga in i befintligt uttag

Med andra ord kan det vara bra att förbereda med en lös stickkontakt också. Den kan ju sparas och användas till annat om den inte behövs på ugnen

• Gilla
erb
  • Laddar…
Har en kund som köpt IKEA -grejer, nu är det till spis/ugn en kabel med och den har till ugnen ( 2 kablar en med och en utan stickpropp ) ett intag modell databox på ugnen, spisen lika men ingen stickpropp på , vad är det som händer idag ??? Är det någon ny standard på gång eller vad, eller är det specifikt för IKEA.

A
J jonaserik skrev:
Har en kund som köpt IKEA -grejer, nu är det till spis/ugn en kabel med och den har till ugnen ( 2 kablar en med och en utan stickpropp ) ett intag modell databox på ugnen, spisen lika men ingen stickpropp på , vad är det som händer idag ??? Är det någon ny standard på gång eller vad, eller är det specifikt för IKEA.
Passar flera marknader och billigare

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.