Hej,
Vi håller på att renovera vårt kök, installerade IKEA-skåpen, letade efter en diskmaskin och insåg att det inte finns något eluttag för diskmaskin! Jag ringde många nummer och skickade många mejl men ingen svarar... :sweat: Kan någon rekommendera en elektriker? Jag är i Arlöv.

Denna tråd i utrymmet för diskmaskin, är detta för att installera uttaget? (se bilder)
Tack så mycket! (Hoppas google translate gör ett bra jobb):p
 
  • Renoverat kök med installerade IKEA-skåp och tomrum för diskmaskin utan synligt eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med rör och en lös elkabel i utrymmet där en diskmaskin ska installeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
J Jessy L skrev:
Hej,
Vi håller på att renovera vårt kök, installerade IKEA-skåpen, letade efter en diskmaskin och insåg att det inte finns något eluttag för diskmaskin! Jag ringde många nummer och skickade många mejl men ingen svarar... :sweat: Kan någon rekommendera en elektriker? Jag är i Arlöv.

Denna tråd i utrymmet för diskmaskin, är detta för att installera uttaget? (se bilder)
Tack så mycket! (Hoppas google translate gör ett bra jobb):p
Det röret kan mycket väl gå till elcentralen, man får undersöka det närmare. Men uttaget vill man helst inte ha bakom maskinen utan i ett skåp brevid eller i skåpet där avloppet är.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
EddieHansson
Du kan ju dra en förlängningssladd tillsvidare medan du letar elektriker.
 
  • Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
Finns det inte eluttag i något av skåpen bredvid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.