Nu är jag inte HALJimmy, men normalt sett så kostar det $5 för 10 kort + ca $22 dollar frakt (+tull) om man väljer snabbfrakt med DHL. I alla fall de senaste gångerna jag beställt kort mindre än 100x100 med 2 lager.

• Gilla
anasazi
  • Laddar…
A anasazi skrev:
Hej,

Är lite nyfiken på vad du fick betala när du beställde PCB från JLC?
Jag fick betala 18 Euro varav 14 var frakt (FedEx international priority) för 10st kort
Skickades från jlc den 21a augusti 2 dagar efter lagd order. Kom fram i lådan den 25e med PostNord

• Gilla
rodak
  • Laddar…
HALJimmy HALJimmy skrev:
Jag fick betala 18 Euro varav 14 var frakt (FedEx international priority) för 10st kort
Skickades från jlc den 21a augusti 2 dagar efter lagd order. Kom fram i lådan den 25e med PostNord
Sälja 2-3 kort? Skicka isåfall PM (y)

HALJimmy HALJimmy skrev:
Kör också med en d1 mini. Beställde PCBs från jlc baserat på Svanströms/Naesstrom PCB. Funkade klockrent

Screenshot från node-red ui
Vad roligt att se att du gillade PCB'n, har en 3d printad låda till den med men fick lite respons från Pär så ska fixa det först!
ggWGQJYYDc3FwyWQCKo3YAgf7F7-RAdHFIsq_OQbgBPIH8Rh6WG4DAEg2YYQdWiYChR5xe3QBq__A5V1knm9QOLj3kpJ8aUlWDeCSr2jFVbAeWVAgZBnHoPQAJMfzCY8QVnOMQrdubMbtzU4K6hsGze8ZxGla-jDX5Pzero0s1kX3F5hRsEXjLoarEgeD0IesqmNYBNuF8YIZg5BBBv_3tAnxm5GNrQsv4S1AeuKdU7fTwSlE0pm7q6VGRRCmhxpKfegbEYV4N7KdXoURvaH2UV60iqtsHXlQ_mpoxFMbvOJI68xgH_dDcilMoMRn26h7aNl2Q_SxUE78GJcN3Rs1AC3BcU0_ooXCaIPZtMIdFhxzcJv-URkfJ_C7M6RtMmL6D6JCCGkqh8bKbR9OtL5xX7A4_h3u0zSU6X0VYF3mJ3GYq1rm2esPVZkVMxaqFepqHe-mxHUzT4xC0vj9dzBSbA96q8ZKYot566mx2GBVcYbvfG8TvUrw97niMfvY2Lu5DFNYoORGOC2_KUFQHVbYtPv9gsmP2TRVLmzRbkHsWRRYPtfxRoyhX-5UcfeaU4qcryqPK1twrICeTIT0IR29k3wXtklNzrCjRLvMbpt00APNJl2imhHZXFuCsnig_nv7_oCSU2hSH0TK2v-5Kywt6q8t2H-NrRsxvHY9O2eCpyxKKAFrIMhW_qPPF0vf1pii-DPGDyOHyAZkM_pL1sy06Oa=s863-no

• Gilla
Allman och 3 till
  • Laddar…
Naesstrom var snäll och skickade mig hans kretskort + den snygga kapslingen och den funkar ju alldeles utmärkt så den har nu fått ersätta min gamla krets + låda. Här är några foton som storleksjämförelse :)

Jy6-q4gVlzG3d5b85LRVmkm4FG-vA2XmvlJSBpKQPAn4M17otXY9fW51my_ZJRkHfU3v_GsBn_9xbBcJdGVhN3SI56UvXwqUzENlI0k8iPH7YxnyypM4XiM-ZcsTbncEpFS_sEFM-X8AgSBX0queUyXM7cJ8_G_gupScLB4OpU5dzD19Mllns3SUJ3-PtTtA-qp77uIR27VIBDmqxwFZZBiycZMGtNzGl3Fke5Pu_FfM4CSDS152LheDCupLxRYgTQiSCjPkxKmYbNForToHT_h-VlCGNFNDs_TpCXm9vNrmq_dojCUzFVUwUOIlNRGmglokFH__13Y8ZqHaynOyM2W48NnWvxUfric7OOy1edtC-AO5BRE4CrbFgDx2Ki6y9elOsQNoVcvibim08ihqaAq6KOxOkvvehnAT5s6Ah6mZSq9xRTwM9S0parpk1gUFWRw49un_hA-CJzWOM8hfajyuHnM2ctD7a8qxs-aIIr3N4k180mCyFaranG00oqblQtYjEaAPr-CYaQpv1OTqidVrIYUqKBT_zg7DlxO4BOslkuIBLzmJB_weRIG8uoQyABPCEA9wCu2n4ld8cLnRsU6t3ZndJPvI8JO8_GvTrpdzO1-K6vRDze5TGTkHGf0sdOW3rjBkLy6inrIrABec4_zrp55NPua5OouxzUJENKPPghDha3qHU-RV6MItOOQEYviuVOooR0rQRIEmbzQU5JOy=w890-h1878-noWdKuT4CGrqU7fLkSlhAg2aoBSDGN5MPiggr38qerYWldSF00-tspU45KiZTX3Eq4OV_hwxDaXO3-8bQoKE2zhn9_W2hpPcefEDGsvy-Ov9GbUwfonsZIKorbrOLfbjNeecX5aeMJ638E_VM_CEZ9Lag6dq6EGhImdIdNaIhspNsKnb3AJdgMu7xoj-7f9EWeWWizh2saq2Ho-3_IPcNZU3FymQ-GNCfSoVU3qbdoxlXOcjsGG3okSvg45cvKzY-_blv4pUITse6oQFpsCSoX7ymVZnPXF2p_jEVTSLL0mh2O-Rbak5I5smdUe8-mDqCes3XyFWJj_gaKT3pGOv2TLg916EpUkc6-heGBJVE0bIMbTNcOK9BoRIfaw8PHQmCnW-j-UZQFkeBUf9nEy0fXnUewrEnFO1EIIMbRlwVTbt3fi06Mh2h7yDxpqgnO-ORxuAhsa0jnn6ZVnAFwZ-1LMzdC8FS9YTjZmEKPbUNnXEzoOpFe2IuTUweh4Nr7UNM4xomT37OWz_jEC3bn2qvSliMi_UlSY-Iq5uACAqwzmpKwA9VAJZrQ_9J3xubpSYvCMWOQL2AJ4sBA55GVSWHbBL4tbe4izUZxC6_NFEb314uYgYAR9WrEmPA9P_SjzKanYmB-nBBcpexSmGCoz2uNGAI6ovjXUZp7tXkfYKdBIazZJ20zpx7Iv26YqXJZqiU1aFLBxQldWv79WyQiq2eZcmzv=w890-h1878-no

• Gilla
Allman och 4 till
  • Laddar…
S svanstrom skrev:
Naesstrom var snäll och skickade mig hans kretskort + den snygga kapslingen och den funkar ju alldeles utmärkt så den har nu fått ersätta min gamla krets + låda. Här är några foton som storleksjämförelse :)

[bild][bild]
Ser riktigt bra ut!
Finns det möjlighet för er att dela STL-filen för kapslingen?

A anasazi skrev:
Ser riktigt bra ut!
Finns det möjlighet för er att dela STL-filen för kapslingen?
Kommer att göra det efter att jag gjort ändringen. En öppning för USB uttaget kan vara bra om man råkar glömma att flasha den :D

• Gilla
HALJimmy och 2 till
  • Laddar…
N Naesstrom skrev:
Vad roligt att se att du gillade PCB'n, har en 3d printad låda till den med men fick lite respons från Pär så ska fixa det först!
[bild]
Snyggt gjort! nu måste jag ju beställa en ny 3d printer också.

A aviborg skrev:
Jag har också Aidon från TV och även om det är RJ12 så är det A-XDR protokollet (delvis norska standarden) så den prylen kommer inte funka. Aidon från TV är en bastard tyvärr. Du kan kolla på [länk] och [länk] om du vill ha lite hjälp.
Lite återkoppling till slut: Jag beställde lite komponenter och byggde min egen.

Det var nog på sent 1980-tal jag gjorde det senast och då var det lödning som gällde, på PCB-breadboard där man behövde skrapa bort delar av kopparbanor för att separera vissa komponenter. Det var ju en aning enklare med moderna breadboard och jag var så lat att jag skaffade färdiga kopplingstrådar också. Kanske fanns på den tiden också, men då fick man ju åka in några mil till en elektronikaffär och försöka förstå sig på vad de hade i hyllorna...

Hur som helst, inga problem att koppla ihop den. Sedan när jag skulle installera mjukvara enligt https://github.com/forsberg/esphome-p1reader/tree/branschrekommendation-1.2-tekniska-verken gick det lite sämre, innan jag efter ett par timmar upptäckte att det var USB-kabeln det var fel på. Ström kom fram, en lysdiod blinkade, den syntes över WiFi, men den fick ingen kontakt via USB. Borde väl ha testat kabeln tidigare men jag hade ingen mer tillgänglig just där, och hittade diverse information om nödvändiga seriedrivrutiner och sådant som jag testade med innan jag till slut bytte kabel.

Och nu sitter den på plats och rapporterar sedan en dryg vecka tillbaka. Inga problem som jag kan se, inte sedan jag såg till att få lite bättre WiFi-signal till elskåpet.

Eller jo, jag har fått ändra ett par saker i p1reader.yaml för att hänga med i förändringar i elhantering i Home Assistant, men det har ju inte direkt med läsaren att göra.

J Jonas Kvarnstrom skrev:
Ström kom fram, en lysdiod blinkade, den syntes över WiFi, men den fick ingen kontakt via USB. Borde väl ha testat kabeln tidigare men jag hade ingen mer tillgänglig just där, och hittade diverse information om nödvändiga seriedrivrutiner och sådant som jag testade med innan jag till slut bytte kabel.
Det där är en klassiker :D. Det du förmodligen drabbades av var inte en felaktig USB-kabel utan en så kallad ladd-kabel, som alltså saknar dataledningarna och enbart ger 5V. Det har hänt mig otaliga gånger, man sitter och svär och undrar varför mikrokontrollern inte svarar, installerar obskyra drivrutiner och sliter sig i håret, för att till slut komma på att sladden nog hörde ihop med laddaren till någon enkel elgrej som inte behövde data :)

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
  • Gilla
rodak och 2 till
  • Laddar…
Redigerat:
Efter att ha satt

logger:
baud_rate: 0 # disable logging over uart

Så funkar det betydligt bättre! :)

• Gilla
svanstrom och 1 till
  • Laddar…
Har ingen 3D skrivare. Så det fick bli blindtarms-modellen på min kreation!
Kreativ lösning med kablar som håller en kretskortmodul vid en elektrisk mätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Huslighet och 4 till
  • Laddar…
S SamB skrev:
Har ingen 3D skrivare. Så det fick bli blindtarms-modellen på min kreation!
[bild]
Det kan vi lösa om du skickar en ritning (y)

• Gilla
jaash
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.