777 läst · 48 svar
777 läst
48 svar
Ecodan legionella körning, inställning
Sida 1 av 4
Hej alla Ecodan ägare!
Vad har ni för inställningar när det kommer till legionella körningen?
Min är inställd på 65 grader va 30:e dag.
Körning på natten kl 03:00.
Max tid 3 tim
Tid för max temp 30min
Något jag ska ändra på?
Pumpen är ny installerad och har bara kört 1 legionella körning tidigare, vid installation så jag vet ej riktigt hur det beter sig med dessa inställningar mer än att det gick åt sjukt mycket el vid körningen 😁
Vad har ni för inställningar när det kommer till legionella körningen?
Min är inställd på 65 grader va 30:e dag.
Körning på natten kl 03:00.
Max tid 3 tim
Tid för max temp 30min
Något jag ska ändra på?
Pumpen är ny installerad och har bara kört 1 legionella körning tidigare, vid installation så jag vet ej riktigt hur det beter sig med dessa inställningar mer än att det gick åt sjukt mycket el vid körningen 😁
Medlem
· stockholm
· 2 251 inlägg
Legionella körning har jag inte aktiverat
Medlem
· stockholm
· 2 251 inlägg
Vi har flöde så gott som dagligen.
Skulle vi resa bort så är risken större att jag har ”rätt” temperatur för det eländet i rören i plattan som då kan ligga på 20-35 grader.
Känns som störst risk är i sommarstugor där man stänger av beredaren.
Skulle vi resa bort så är risken större att jag har ”rätt” temperatur för det eländet i rören i plattan som då kan ligga på 20-35 grader.
Känns som störst risk är i sommarstugor där man stänger av beredaren.
Självklart, men sällan/aldrig i varmvatten. Är det behövligt att ha den inställd på 65 grader då? Sänka till 60 borde ju räcka antar jag? När det kommer till Max tid, är det tiden den har på sig att komma upp till 65 grader för att sen hålla tempen där i 30 min?returen skrev:
Finns det några spar möjligheter öht att göra med legionella körning aktiverad på el förbrukningen?
Medlem
· stockholm
· 2 251 inlägg
Svårt att bli ren av kallvatten .
Ingen vill nog hälsa på dig efter ett toabesök om man visste 😉
Ingen vill nog hälsa på dig efter ett toabesök om man visste 😉
Medlem
· stockholm
· 2 251 inlägg
Tycker jag känner mig uppenbart renare och fräschare efter att ha tvättat mig i varmvatten men jag har väl fel tvål.G Ganescha skrev:
Ser inte ens vitsen med att tvätta sig i kallvatten när jag har tillgång till varmvatten