Hej,
Efter fruktlösa försök att finna doslock till eldosor i väggen vänder jag mig hit.
då lägenheten är från 30 talet har hålen en inre omkrets om ca 50-55mm och jag försöker hitta ett upphöjt doslock samt ett som inte är upphöjt men har kabelutlopp.
Naturligtvis är ett alternativ att köpa en större med skruv eller alternativt fästa med smält lim eller liknande, men om någon känner till en bra hemsida hade det uppskattats!
Obs. Det behöver inte vara tidsenliga doslock.
Tack på förhand,
Jakob
Efter fruktlösa försök att finna doslock till eldosor i väggen vänder jag mig hit.
då lägenheten är från 30 talet har hålen en inre omkrets om ca 50-55mm och jag försöker hitta ett upphöjt doslock samt ett som inte är upphöjt men har kabelutlopp.
Naturligtvis är ett alternativ att köpa en större med skruv eller alternativt fästa med smält lim eller liknande, men om någon känner till en bra hemsida hade det uppskattats!
Obs. Det behöver inte vara tidsenliga doslock.
Tack på förhand,
Jakob
Har testat alla möjliga lock utan framgång.
Schneider TED-TAS passar perfekt i dessa dosor, men finns bara som vanligt slätt lock för apparatdosor.
Finns, så klart, skruvlock för kopplingsdosa, men då hamnar skruven precis i kanten på plåtdosan.
Tyvärr...
Ett alternativ är att sätta en lågprofil utanpåliggande ram/dosa ovanpå.
Schneider TED-TAS passar perfekt i dessa dosor, men finns bara som vanligt slätt lock för apparatdosor.
Finns, så klart, skruvlock för kopplingsdosa, men då hamnar skruven precis i kanten på plåtdosan.
Tyvärr...
Ett alternativ är att sätta en lågprofil utanpåliggande ram/dosa ovanpå.
Plåtdosa med lock och bajonett fäste. blir nog att ta ett lock med näsa och borra nya hål mot ytterkanten och sätta någon färgklick i befintliga hål. Samt sätta det lite kort där en kabel ska gå in i dosan. Lika med ett lock utan näsa.
Klicka här för att svara