Du säger samma felaktighet som framfördes tidigare; att om läckan uppstått efter köp så är det inte ett dolt fel. Så är det inte! Om badrummet har ett konstruktionsfel och detta fel även var fel vid uppförandet av badrummet så har det inte någon betydelse när läckaget uppstod.
Huruvida TS skada beror av ett dolt fel eller ej kan vi givetvis inte avgöra med den information vi har.
Huruvida TS skada beror av ett dolt fel eller ej kan vi givetvis inte avgöra med den information vi har.
Redigerat:
injonil skrev:Du säger samma felaktighet som framfördes tidigare; att om läckan uppstått efter köp så är det inte ett dolt fel. Så är det inte! Om badrummet har ett konstruktionsfel och detta fel även var fel vid uppförandet av badrummet så har det inte någon betydelse när läckaget uppstod.
Nja, det är inte riktigt det jag säger. Jag försöker säga att : om kopplingen var godkänd när den installerades så är det inget konstruktionsfel. eller har jag fel här? Om kopplingen var OK när den gjordes och nu börjar läcka nu efter försäljningen menar du att det fortfarande kan vara ett dolt fel? Gäller det om ett rör rostar sönder efter försäljningen också?
Det är inte ett konstruktionsfel om det gjorts enligt anvisning och följt det regelverk som gällde vid utförandet.
Att det sedan är kort livslängd på presskopplingar när man använder dem fär färskvatten är ett problem i sig,
men något dolt fel är det inte.
Att det sedan är kort livslängd på presskopplingar när man använder dem fär färskvatten är ett problem i sig,
men något dolt fel är det inte.
Nejdå! Då är vi överens!skuggan_pm skrev:Nja, det är inte riktigt det jag säger. Jag försöker säga att : om kopplingen var godkänd när den installerades så är det inget konstruktionsfel. eller har jag fel här? Om kopplingen var OK när den gjordes och nu börjar läcka nu efter försäljningen menar du att det fortfarande kan vara ett dolt fel? Gäller det om ett rör rostar sönder efter försäljningen också?
Nu handlade det dock inte om en sådan situation. Vi känner till att försäkringsbolaget ej ville ersätta skadan eftersom skadan berodde på ett konstruktionsfel (som var fel även vid uppförandet; annars gäller försäkringen).