166 521 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Superbild Snigla!
Träffade på vildsvinen på kvällen idag. Inte riktigt i trädgården, men ca 100 meter ifrån i ett våtområde strax innan sjön. Man hörd dem rota runt i vassen och i bäcken, samt några grymtande då och då. I slutet tittade en fram ur vassen och skrämde både mig själv och sig själv
Mera fjärilar
Citronfjäril
Rovfjäril
Amiral
Tistelfjäril
Citronfjäril
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rovfjäril
Logga in
Skapa konto
Amiral
Logga in
Skapa konto
Tistelfjäril
Logga in
Skapa konto
Åkerhumla ?
Gammafly flyger både natt och dag. Namnet har den fått från den vita teckningen på vingen som liknar den grekiska bokstaven gamma.
Nässelfjäril
Vinbärsfuks
Spyfluga
Börjar bli sent på säsongen och vingarna som är väldigt känsliga hos fjärilar slits
En amiral som klarat sig bättre
Logga in
Skapa konto
Gammafly flyger både natt och dag. Namnet har den fått från den vita teckningen på vingen som liknar den grekiska bokstaven gamma.
Logga in
Skapa konto
Nässelfjäril
Logga in
Skapa konto
Vinbärsfuks
Logga in
Skapa konto
Spyfluga
Logga in
Skapa konto
Börjar bli sent på säsongen och vingarna som är väldigt känsliga hos fjärilar slits
Logga in
Skapa konto
En amiral som klarat sig bättre
Logga in
Skapa konto
Över en natt försvann kottebrigaden. Kanske för att jag bytte meny, så det serverades Nettos lågprismat istället för Mjau. Trots att jag piffade upp den med en persiljekvist, ratades min uteservering.
Några nätter innan bojkotten inleddes råkade jag i mörkret puffa till en med foten. Genast förberedde han sig för ett anfall.
Några nätter innan bojkotten inleddes råkade jag i mörkret puffa till en med foten. Genast förberedde han sig för ett anfall.
Logga in
Skapa konto
Det pratas ju om att robotgräsklippare inte är bra för en del djur. Några djur som tycks uppskatta robotens härjningar bland fallfrukten är i alla fall amiralfjärilarna. Det formligen kryllar av dom under äppelträdet där ituklippta äpplen står på menyn.
Makrofoto är inte riktigt min grej, så jag fixar inte samma bildkvalité som Abies Koreana.
Logga in
Skapa konto
Makrofoto är inte riktigt min grej, så jag fixar inte samma bildkvalité som Abies Koreana.