Grundig diskmaskin GNV 4E826

Den tar in vatten, samt pumpar ut det när tiden gått. Men emellan där händer ingenting, vad ska man börja kolla?
Ingen felkod bör tilläggas, kör sin tid och indikerar att den är klar som vanligt.
 
A
K Karl-E skrev:
Grundig diskmaskin GNV 4E826

Den tar in vatten, samt pumpar ut det när tiden gått. Men emellan där händer ingenting, vad ska man börja kolla?
Ingen felkod bör tilläggas, kör sin tid och indikerar att den är klar som vanligt.
Grundig eller rättare sagt arcelik har 5 års garanti så använd den.
 
electroluxaren skrev:
Grundig eller rättare sagt arcelik har 5 års garanti så använd den.
Tack, men köptes på Blocket så har ej kvitto osv.
 
A
K Karl-E skrev:
Tack, men köptes på Blocket så har ej kvitto osv.
Aj då!
Just grundig är det väldigt bra att ha garanti på, 5år är oxå bra för då vet man när 5 år har gått så är det bara att slänga.
du får troligen byta diskmotor
diskmotorn är det enskilt vanligaste felen på dessa och kostar ca 2000.-
 
electroluxaren skrev:
Det KAN vara denna
[länk]
Jag misstänker den med, direktmatade den med 230v och det hände ingenting.
 
A
K Karl-E skrev:
Jag misstänker den med, direktmatade den med 230v och det hände ingenting.
Då får du ställ dig frågan om det är värt att byta denna?
 
K Karl-E skrev:
Jag misstänker den med, direktmatade den med 230v och det hände ingenting.
Kan ju vara spännande att försöka öppna den och se om det går att lokalisera felet. Kanske nya kol eller ett avbrott någonstans.
 
A
N nissebrun skrev:
Kan ju vara spännande att försöka öppna den och se om det går att lokalisera felet. Kanske nya kol eller ett avbrott någonstans.
Jo har man aldrig gjort detta förut så måste man
 
electroluxaren skrev:
Jo har man aldrig gjort detta förut så måste man
Pillade runt och felsökning, är ganska säker på att det är den delen. Men sen ville jag kontrollera styrboxen, men glömde fota kontakterna innan jag plockade isär den. Så nu blev det ny maskin iaf.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
K Karl-E skrev:
Pillade runt och felsökning, är ganska säker på att det är den delen. Men sen ville jag kontrollera styrboxen, men glömde fota kontakterna innan jag plockade isär den. Så nu blev det ny maskin iaf.
de brukar vara kodade så att man endast med svårighet kan sätta dessa på fel plats
 
electroluxaren skrev:
de brukar vara kodade så att man endast med svårighet kan sätta dessa på fel plats
Ja, de var ej märkta tyvärr. Kretskortet var, 1-2 osv men inte på kontakterna. De flesta passade bara på en plats men sen var där 2 kvar som passade på flera ställen. Tog kort på de andra sakerna jag lossade så det var en miss. Fick ett bra öppnings pris på Power. Dubbla pris för ny maskin som en pump så det blir kanon.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.