Hejsan
Vi håller på att planera för vår dränering runt huset. Vi har ett gammalt hus med torpargrund i mer-parten av huset, finns dock en tillbyggnad där det finns källare så lägsta punkten är inte så svår att bestämma  ;)
Jag tror att vi har koll på hur vi ska göra själva dräneringen med singel, fiberduk, isodrän mm (fick lite tips av att läsa tidigare inlägg i samma ämne) men nu undrar vi vilken dimension man bör ha på rören? Ska man lägga fasta eller böjbara rör? Var är bäst att köpa rören? Vi behöver rens- och spol-brunn också, var köper man detta bäst?
Någon som har några tips??

/M
 
isoler skrev:
Hejsan
Vi håller på att planera för vår dränering runt huset. Vi har ett gammalt hus med torpargrund i mer-parten av huset, finns dock en tillbyggnad där det finns källare så lägsta punkten är inte så svår att bestämma  ;)
Jag tror att vi har koll på hur vi ska göra själva dräneringen med singel, fiberduk, isodrän mm (fick lite tips av att läsa tidigare inlägg i samma ämne) men nu undrar vi vilken dimension man bör ha på rören? Ska man lägga fasta eller böjbara rör? Var är bäst att köpa rören?
/M
Dimension?? Välj std!! ;)
Jag håller på med liknande jobb där jag lägger fasta rör från stuprören samt böjlig dränslang intill.

Hls,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.