16 077 läst · 36 svar
16k läst
36 svar
Diffusionsöppet tätskikt?
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Själv kör jag bara gummi/tätskikt i duschzonen och en rollerbredd utanför och har gjort så i många år då det är det som rek. oftast och av flest.Rachid Nord skrev:Men om man struntar i försäkringsbolag och krav.
Vad är nyttigt för källaren? Som I mitt fall där jag har tvättstuga, dusch och en kommande bastu. Är det bara tätskikt lokaler eller skall man investera mer och köra Dif. Öppet på hela golvet och väggar i dusch? Eller finns det risk att den kan skapa mer skada än nytta?
Har man någon innervägg i fuktkänsligt material (gips) så fuktskyddar jag även de väggarna samt 5-10cm ut på golvet.
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Jodå.
Försök nr.1: Silikatfärg kvar ovanför gamla "kakelgränsen" och ingen primer någonstans (hade dock cementspacklat där gamla kaklet tagits bort, för att få slät yta).
Försök nr.1: Slipade bort silikatfärgen till puts, primer på både vägg och gov.
Glasklart?
Försök nr.1: Silikatfärg kvar ovanför gamla "kakelgränsen" och ingen primer någonstans (hade dock cementspacklat där gamla kaklet tagits bort, för att få slät yta).
Försök nr.1: Slipade bort silikatfärgen till puts, primer på både vägg och gov.
Glasklart?
Gammalt inlägg ser jag. Men alltid aktuell fråga.Paul-Staffanstorp skrev:
Brukar du använda brunnsmanschett eller kör du utan?
Renoverare
· Skåne
· 8 524 inlägg
Vilken typ av brunnsmanschett kör du? Butyl eller annan? Butyl blir väll snortätt! Kanske inte är något problem eftersom det är så begränsad yta.Paul-Staffanstorp skrev: