Rachid Nord Rachid Nord skrev:
Men om man struntar i försäkringsbolag och krav.
Vad är nyttigt för källaren? Som I mitt fall där jag har tvättstuga, dusch och en kommande bastu. Är det bara tätskikt lokaler eller skall man investera mer och köra Dif. Öppet på hela golvet och väggar i dusch? Eller finns det risk att den kan skapa mer skada än nytta?
Själv kör jag bara gummi/tätskikt i duschzonen och en rollerbredd utanför och har gjort så i många år då det är det som rek. oftast och av flest.
Har man någon innervägg i fuktkänsligt material (gips) så fuktskyddar jag även de väggarna samt 5-10cm ut på golvet.

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Så tolkade jul inte jag ditt inlägg dock... :thinking::thinking::thinking:
Det var alltså på andra försöket jag gjorde rätt :)

platon1980 platon1980 skrev:
Det var alltså på andra försöket jag gjorde rätt :)
Hehe...

Ja men jag citerade ju ditt inlägg där du berättar att där var färg och att du inte primade. ;):crysmile:

Men menar du att det inte hjälpte att ta bort färgen och att prima heller ?? :thinking:

Jodå.

Försök nr.1: Silikatfärg kvar ovanför gamla "kakelgränsen" och ingen primer någonstans (hade dock cementspacklat där gamla kaklet tagits bort, för att få slät yta).

Försök nr.1: Slipade bort silikatfärgen till puts, primer på både vägg och gov.

Glasklart? :)

janwide
Själv kör jag bara gummi/tätskikt i duschzonen och en rollerbredd utanför och har gjort så i många år då det är det som rek. oftast och av flest.
Har man någon innervägg i fuktkänsligt material (gips) så fuktskyddar jag även de väggarna samt 5-10cm ut på golvet.
Gammalt inlägg ser jag. Men alltid aktuell fråga.
Brukar du använda brunnsmanschett eller kör du utan?

janwide janwide skrev:
Gammalt inlägg ser jag. Men alltid aktuell fråga.
Brukar du använda brunnsmanschett eller kör du utan?
Alltid brunnsmanschett oavsett...

• Gilla
janwide och 1 till
  • Laddar…
janwide
Vilken typ av brunnsmanschett kör du? Butyl eller annan? Butyl blir väll snortätt! Kanske inte är något problem eftersom det är så begränsad yta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.