Tog en sväng runt verktygshyllorna på COOP i kväll och döm om min förvåning när jag fick se sågbordet under en skräpgersåg från Keller. Det var vid min snabbkoll exakt likadant som Dewalts DE7023. Ja, förutom färgen på plåtarna där benen fäster samt snabbfästena som man sätter på gersågen. Och så priset förstås. 1295 pix inkl moms.
Ska dit i morgon och kolla extra noga, och om det är lika så slår jag till direkt. Då åker den gamla rostiga sågställningen i fyrkantprofil på skrothögen.

Men DEWALT får i så fall skämmas för överpriser.

Mikael_L
Har Kellen stativet Du hittat ;) .
50cm kortare än DeWalt om jag inte minns fel.
Har lite annat snabb fäste av såg i stativet.
Andra upplag än DeWalt, Kellen har rullar.
Tror Kellen är lite lättare.
Och den lättar inte så mycket på plånboken ;).
Själv är jag hel nöjd med stativet.

Mvh Putte

Har just inhandlat detsamma. Ska sätta upp det bredvid Dewaltstativet på jobbet i morgon. Får väl se om man blir utskrattad. 50 cm kortare gör inget, tycker jag. Viktigare är att det är lätt att stuva in i bilen och att bära runt på.
Tittade på Julas nya stativ, som jag tycker liknar det orange stativet fr Verktygsimporten. Men det var alldeles för stort och åbäkigt för att frakta runt mellan byggarbetsplatser. Men som stationärt stativ skulle det nog funka perfekt.

Om Du blir utskrattad är det säkert
av några som fastnat i DeWalt träsket och
inte inser att det finns bättre prylar än DeWalt. ;)
Har själv fått upp ögonen ;)

Mvh Putte

Nu har jag jämfört och det är absolut ingen annan skillnad på borden än längden. Bossen var och tittade och skulle köpa in ett åt en anställd som med nöd och näppe får in Dewalt-bordet i sitt lilla Renault-skåp.
Så jag är kalasnöjd. 1 295 istället för 3 500. Snacka om överpriser.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.