Den är god 👍🏻

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Hehe snyggt. Bra sprunget!
Fjälldimma är enda från Sälens bryggeri mitt bolag har i ordinarie stortiment. Resten får beställas hem. Fjälldimman är nog den bästa tycker jag!
Fjälldimma tätt följd av FjällRipa.
I oktober kommer Snöstorm. 10,7 % Mörk choklad med muscavadosocker (heter det väl)?

Den är bastant!

• Gilla
  • Wow
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
T Tabors39 skrev:
På okänd mark.
Dom här har något på gång tror jag.
Riktigt bra. Köp vetja.
[bild]
Den där såg ut riktigt juice:ig ut! 👌🏻

• Gilla
Tabors39
  • Laddar…
Semesterveckan får man ta vara på. Två dagars snickande hos sonen och druckit ett par från Amager Bryghus. Håller dom väldigt högt i deras sortiment med IPA och Stout. Dom här var nya (för mig) och en session och en IPL. Session var fruktig och fin men kanske lite tunn ”Lardy Dardy ”
Men lagern var riktigt bra. Lite ton åt det fruktiga och bra beska för en lager. ”Pink Farts”
India Pale lagern var riktigt trevlig. Man bygger en riktigt fin öl på 4,6 % som inte alltid är det lättaste. Köpta i Danmark. Burk med ölen "Lardy Dardy" från Amager Bryghus. Etiketten visar en tecknad person i kostym och texten "Dryhopped Hazy Session IPA".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Amager Bryghus' ölburk "Pink Farts & Unicorns" samt ett glas med gyllengul öl på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
T Tabors39 skrev:
Jag kör bara Sybostemlaget. Går egentligen uteslutande på hur snygg etiketten är 🤣🤣
Härligt, bra etikett = bra öl. Dock avviker det när det gäller Westvleteren. Deras kloster/trappist öl är utan etikett med no på kapsylen. Mycket goda, priset svider…😢🤪😊😂. Trälådor med flaskor märkta ”Trappist Westvleteren" på bryggeri med beskrivning av trappistölens ursprung och bryggeriet Brouwerij Westvleteren.
Skapa konto

Och ikväll, äntligen hemma blev det en ”gräddig” och fruktig från Shapes@objects.
Riktigt bra 👍🏻 nöjer mig där annars blir det lång text. Kan nog bli en till bara för att man har semester 😂

• Blå burk med dryck från Shapes@objects bredvid ett glas med ljus vätska och tjock skumkrona.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Blev en ikväll med. Mekat moppe så det blev en ”moppeöl” Semester en dag till, så får ta vara på ölprovningarna 😊
Hoptimum 2024 Appearance
Sierra Nevada
Lika bra som tidigare årgångar. Riktigt god med fin beska och fruktig. Bra på alla vis men den är stark men alkoholen döljs bra i smakerna. Riktigt bra men stark.

• Flaska med etiketten "Sierra Nevada Hoptimum Triple IPA" på ett träbord, bredvid ett glas med öl.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Tabors39 och 5 till
  • Laddar…
T Takko skrev:
Härligt, bra etikett = bra öl. Dock avviker det när det gäller Westvleteren. Deras kloster/trappist öl är utan etikett med no på kapsylen. Mycket goda, priset svider…😢🤪😊😂.[bild]
Har en Westvleteren 12 i kylen, druckit den tidigare och är egentligen ingen fan men köpte en till när de fanns på Glasbanken för en tid sedan.

Amager var favoriter här innan jag upptäckte Apex mfl. 🫣🍻

• Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har en Westvleteren 12 i kylen, druckit den tidigare och är egentligen ingen fan men köpte en till när de fanns på Glasbanken för en tid sedan.

Amager var favoriter här innan jag upptäckte Apex mfl. 🫣🍻
Håller med, Apex, Shapes @ Objects , Potum, Stigberget, vi har många fina bryggerier som enligt mig sticker ut. Men jag är lite svag för Westvleteren, kanske för historien bakom deras öl. Men inte så att de är det bästa på något vis. Tycker det finns mycket bra från USA också. Men det finns mycket gott på marknaden idag. Och det är ju det som är så himla kul.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Har inte riktigt bestämt om ölen är god, godare eller rätt ok ändå.
Coolt namn ändå .....
Nytt på mitt systembolag
En burk med ölen "Double Dippy Doo" Hazy DIPA 7.5%, från Dry & Bitter Brewing Company, och ett glas med ljust gyllene öl på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Tabors39 och 5 till
  • Laddar…
Helg på Er!

Ett glas med öl från Toppling Goliath Brewing Co. bredvid en burk av Selfsame India Pale Ale från Finback, på ett bord i ett modernt kök.
Skapa konto

• Gilla
Tabors39 och 5 till
  • Laddar…
Får säga helg också och sista semesterdagen. Får avrunda med lite gott.
Väldigt god, gräddig eller len med fruktighet och beska. Högt betyg.
Stigbergets
Panta Rei
Köpt på tillfälligt sortiment i Jönköping

• En burk Stigbergets Panta Rei IPA 7,0% står bredvid ett delvis fyllt glas på ett träbord, etiketten är färgglad med tecknade motiv.
    Skapa konto
  • Gilla
Tabors39 och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har inte riktigt bestämt om ölen är god, godare eller rätt ok ändå.
Coolt namn ändå .....
Nytt på mitt systembolag
[bild]
Haha…Karma, jag stod och Klämde/kände på just denna idag😉…utan att köpa.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Kör denna för att Rivstarta helgen.
Ok Lager, Schysst skum med lite pepprighet.
Ett glas öl med mycket skum bredvid en burk Birra Moretti L'Autentica premium lager.
Skapa konto

• Gilla
MjO_BlåNagel och 1 till
  • Laddar…
Blev ett par godingar till i kväll. Revision och de gör fina öl också. What What var riktigt bra i gammal klassisk Ale stil. The bird var bra med men inte i samma klass. Köpta på tillfälligt sortiment i Jönköping. Ölburk från Revision Brewing Company och ett glas med öl på ett träbord. Etiketten har en färgglad design med ett stort blått öga.
Skapa konto
Ölburk med etiketten "Revision Brewing Company" och "The Bird" i färgglada bokstäver, fotografi taget på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.