388 013 läst · 7 394 svar
388k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Fjälldimma tätt följd av FjällRipa.S Sthlm_ skrev:
I oktober kommer Snöstorm. 10,7 % Mörk choklad med muscavadosocker (heter det väl)?
Den är bastant!
Semesterveckan får man ta vara på. Två dagars snickande hos sonen och druckit ett par från Amager Bryghus. Håller dom väldigt högt i deras sortiment med IPA och Stout. Dom här var nya (för mig) och en session och en IPL. Session var fruktig och fin men kanske lite tunn ”Lardy Dardy ”
Men lagern var riktigt bra. Lite ton åt det fruktiga och bra beska för en lager. ”Pink Farts”
India Pale lagern var riktigt trevlig. Man bygger en riktigt fin öl på 4,6 % som inte alltid är det lättaste. Köpta i Danmark.
Men lagern var riktigt bra. Lite ton åt det fruktiga och bra beska för en lager. ”Pink Farts”
India Pale lagern var riktigt trevlig. Man bygger en riktigt fin öl på 4,6 % som inte alltid är det lättaste. Köpta i Danmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Blev en ikväll med. Mekat moppe så det blev en ”moppeöl” Semester en dag till, så får ta vara på ölprovningarna 😊
Hoptimum 2024 Appearance
Sierra Nevada
Lika bra som tidigare årgångar. Riktigt god med fin beska och fruktig. Bra på alla vis men den är stark men alkoholen döljs bra i smakerna. Riktigt bra men stark.
Hoptimum 2024 Appearance
Sierra Nevada
Lika bra som tidigare årgångar. Riktigt god med fin beska och fruktig. Bra på alla vis men den är stark men alkoholen döljs bra i smakerna. Riktigt bra men stark.
Har en Westvleteren 12 i kylen, druckit den tidigare och är egentligen ingen fan men köpte en till när de fanns på Glasbanken för en tid sedan.T Takko skrev:
Amager var favoriter här innan jag upptäckte Apex mfl. 🫣🍻
Håller med, Apex, Shapes @ Objects , Potum, Stigberget, vi har många fina bryggerier som enligt mig sticker ut. Men jag är lite svag för Westvleteren, kanske för historien bakom deras öl. Men inte så att de är det bästa på något vis. Tycker det finns mycket bra från USA också. Men det finns mycket gott på marknaden idag. Och det är ju det som är så himla kul.FredrikR skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 128 inlägg
Blev ett par godingar till i kväll. Revision och de gör fina öl också. What What var riktigt bra i gammal klassisk Ale stil. The bird var bra med men inte i samma klass. Köpta på tillfälligt sortiment i Jönköping.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto