384 437 läst · 7 340 svar
384k läst
7,3k svar
Den stora öltråden!
Blev två till lite korv o annat gott under kvällen. Den första ”dansken” fick jag nog efter att smakat. Fick tyvärr gå i vasken. Inte min grej med tydlig rosmarin smak och tvåldoft. Den andra fick upp statusen lite och var ok men inte mer. Räcker med dessa två, ibland blir det inte som man hoppats på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Lite tjuvstart igår med en god sak, Rupert. Lite samkväm idag med lite trevliga öl.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 371 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 371 inlägg
Jisses vad jag har missat många inlägg, tog en paus från öldrickandet och ville inte bli frestad.
Äsch, skoja bara. Öl har druckits men mest de gamla trotjänarna och inget att skriva hem om (jag är ju släktforskare) så nu när jag återkommer är det med en kul burk från Systembolaget i Skogås, vilket torde vara en av de minsta, till ytan sett, butiker men väldigt bra utbud av öl. Tur har jag då det är nästgårds.
Ölen heter Bulkhead India Red Ale https://www.systembolaget.se/produkt/ol/barrier-117215/ och om du gillar Newcastle Brown Ale så blir denna en trevlig bekantskap.
Mums, tycker jag, och full pott! 🍺🍺🍺🍺🍺
Äsch, skoja bara. Öl har druckits men mest de gamla trotjänarna och inget att skriva hem om (jag är ju släktforskare) så nu när jag återkommer är det med en kul burk från Systembolaget i Skogås, vilket torde vara en av de minsta, till ytan sett, butiker men väldigt bra utbud av öl. Tur har jag då det är nästgårds.
Ölen heter Bulkhead India Red Ale https://www.systembolaget.se/produkt/ol/barrier-117215/ och om du gillar Newcastle Brown Ale så blir denna en trevlig bekantskap.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag var in på Bolaget i Falun igår före Svenska Skidspelen och sprinten. Skulle handla EN öl från gårdagens släpp som inte fanns i Borlänge...
Kom ut med 10 oprovade grumliga och humliga brukare, hade blivit 11 om inte 1 varit säljstoppad. 🫣
Denna var fanns i kassen och var riktigt bra.
Kom ut med 10 oprovade grumliga och humliga brukare, hade blivit 11 om inte 1 varit säljstoppad. 🫣
Denna var fanns i kassen och var riktigt bra.
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 115 inlägg
Själv har jag faktiskt tagit en öl och vinpaus, 2:a helgen nu. Blir en paus fram till påsk.Maria T skrev:Jisses vad jag har missat många inlägg, tog en paus från öldrickandet och ville inte bli frestad.
Ölen heter Bulkhead India Red Ale [länk] och om du gillar Newcastle Brown Ale så blir denna en trevlig bekantskap.
[bild][bild]
Snickrar på en beställning som ska skickas iväg under veckan som kommer.