Blev två till lite korv o annat gott under kvällen. Den första ”dansken” fick jag nog efter att smakat. Fick tyvärr gå i vasken. Inte min grej med tydlig rosmarin smak och tvåldoft. Den andra fick upp statusen lite och var ok men inte mer. Räcker med dessa två, ibland blir det inte som man hoppats på. En ölburk med texten "Gylden IPA" och en skäggig figur, bredvid ett glas öl på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd burk med ölet 'Mörk Mumme' bredvid ett glas mörkt öl på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Lite tjuvstart igår med en god sak, Rupert. Lite samkväm idag med lite trevliga öl. Rupert ölburk bredvid ett glas med mörk öl, placerade på ett träbord.
Skapa konto
Öletikett med illustration av soldater till häst, texten 'Waterloo Double Brune' på en flaska.
Skapa konto
Ölburk med konstnärlig illustration bredvid ett glas fyllt med öl på ett träbord i dämpad belysning.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lite mer i gott sällskap under kvällen. Men det fick bli finalen. En Brown i hög klass om man gillar kategorin. Närbild av en American Brown Ale-ölburk från Barrier Brewing Co. med 6,5 % alkoholvolym.
Skapa konto
Burk öl av typen Brown Ale med illustration på etiketten, står på ett bord i dunkelt ljus.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ölglas fyllt med stout och en flaska från The Crafty Brewing Co. på ett bord.
Skapa konto

Den här var god. Från Finska Lidls sortiment.

• Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Jodå, helt ok 🍻
Burk från Potum Brewery och fyllt glas med öl framför en oskarp fotbollsmatch på TV.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Ser riktigt god ut 😋

• Gilla
Tabors39
  • Laddar…
Tar en till när jag ändå håller på 😀
Burk med färgglatt mönster bredvid ett ölglas fyllt med NEIPA-öl, placerade på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Kan aldrig gå fel med Fermenterarna 👍😎
En ölburk med illustration och ett glas med grumlig öl, märkt Fermenterarna Late Nights Light DDH NEDIPA.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Dagens sista. God 😋
Burk öl från Barrier Brewing bredvid ett fyllt ölglas märkt med "Beer" på trähylla.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Ett glas öl med skumkrona framför en ölburk med skelettdesign, på ett bord med TV i bakgrunden.
Skapa konto

Inte alls dum. 👌🍻

• Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Jisses vad jag har missat många inlägg, tog en paus från öldrickandet och ville inte bli frestad.

Äsch, skoja bara. Öl har druckits men mest de gamla trotjänarna och inget att skriva hem om (jag är ju släktforskare) så nu när jag återkommer är det med en kul burk från Systembolaget i Skogås, vilket torde vara en av de minsta, till ytan sett, butiker men väldigt bra utbud av öl. Tur har jag då det är nästgårds.

Ölen heter Bulkhead India Red Ale https://www.systembolaget.se/produkt/ol/barrier-117215/ och om du gillar Newcastle Brown Ale så blir denna en trevlig bekantskap.

Burk med Bulkhead India Red Ale bredvid ett delvis fyllt ölglas på ett bord.
Skapa konto
Hand håller en ölburk märkt "Bulkhead India Red Ale" från Barrier Brewing Co., färgglad med örnmotiv.
Skapa konto

Mums, tycker jag, och full pott! 🍺🍺🍺🍺🍺

• Gilla
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Jag var in på Bolaget i Falun igår före Svenska Skidspelen och sprinten. Skulle handla EN öl från gårdagens släpp som inte fanns i Borlänge...
Kom ut med 10 oprovade grumliga och humliga brukare, hade blivit 11 om inte 1 varit säljstoppad. 🫣
Denna var fanns i kassen och var riktigt bra.
Grumlig, humlig öl i glas bredvid Cloudwater ölburk på ett bord med suddig TV i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jisses vad jag har missat många inlägg, tog en paus från öldrickandet och ville inte bli frestad.

Äsch, skoja bara. Öl har druckits men mest de gamla trotjänarna och inget att skriva hem om (jag är ju släktforskare) så nu när jag återkommer är det med en kul burk från Systembolaget i Skogås, vilket torde vara en av de minsta, till ytan sett, butiker men väldigt bra utbud av öl. Tur har jag då det är nästgårds.

Ölen heter Bulkhead India Red Ale [länk] och om du gillar Newcastle Brown Ale så blir denna en trevlig bekantskap.

[bild][bild]

Mums, tycker jag, och full pott! 🍺🍺🍺🍺🍺
Själv har jag faktiskt tagit en öl och vinpaus, 2:a helgen nu. Blir en paus fram till påsk.
Snickrar på en beställning som ska skickas iväg under veckan som kommer.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kvällsjobb.

Ett glas med ljus öl och en färgglad ölburk med unik design på ett träbord.
Skapa konto

Inte dum alls.
Good guys brew, hypnotized.
Fin ipa.

• Gilla
Tabors39 och 5 till
  • Laddar…
Två goda ipa på Bishops i Luleå ikväll.
Ett ölglas fyllt med IPA märkt "THE BISHOP'S ARMS" framför en suddig barbakgrund.
Skapa konto

Ena var en Azvex och andra en Overtone.

• Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.