388 194 läst · 7 399 svar
388k läst
7,4k svar
Den stora öltråden!
Självbyggare
· SE4
· 3 172 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 392 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 392 inlägg
Den där tittade jag på idag, hyllan av julöl gapade i stort sett tom men det fanns gott om såna tomteburkar. Gillar godiset men verkligen inte en "cidersmak" jag är sugen på att testa, så bra att du avråddeFredrikR skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 723 inlägg
Och jag har en bekant som jag försöker döda med dålig cider, men ju värre jag tycker att det ser ut, desto större chans att den uppskattas.
…Så ska jag köpa sådan till nyår eller ej?
Men cider? Har förvirringen om vad öl är gått så långt att TS tappat bort sitt eget ämne?
…Så ska jag köpa sådan till nyår eller ej?
Men cider? Har förvirringen om vad öl är gått så långt att TS tappat bort sitt eget ämne?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 392 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 392 inlägg
Hur blev det med besök på Stigbergets Fot?FredrikR skrev:
Jag var på semester "långt bort" 24/11-11/12 med följde ändå Öltråden m fl när jag hade möjlighet, hittade dock inget som tyder på att det blev ett besök där? Jag är mer nyfiken på hamburgarna än ölen kan jag säga, eftersom jag hört/läst att de [burgarna] ska vara överjordiskt (?) goda.
Vi var där, en måndagkväll, närmast fullt.Maria T skrev:Hur blev det med besök på Stigbergets Fot?
Jag var på semester "långt bort" 24/11-11/12 med följde ändå Öltråden m fl när jag hade möjlighet, hittade dock inget som tyder på att det blev ett besök där? Jag är mer nyfiken på hamburgarna än ölen kan jag säga, eftersom jag hört/läst att de [burgarna] ska vara överjordiskt (?) goda.
Blev varnade av servitören att de hade 15 hämtburgare i kö som beställdes precis innan vi kom, vi valde att äta och tog en öl i väntan på vår tur.
Burgarna var väl värda väntan, vågar nog drista mig till att tillstå att detta var den bästa burgaren jag ätit i mitt 46åriga liv.
Rekommenderas starkt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag nyårsledigt.
Bra Verdant, 4/5.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 392 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 392 inlägg
Men så bra, tryck även en måndagskväll tyder ju på bra kök. Även om jag bor ett stenkast bort (30 minuter eller så med tricken eller pendeln) så känns det som att de nya restriktionerna inte precis manar att gå dit. Men det kommer jag göra så snart tillfälle ges - kanske blir det den godaste burgaren jag ätit i mitt 56-åriga liv?FredrikR skrev:Vi var där, en måndagkväll, närmast fullt.
Blev varnade av servitören att de hade 15 hämtburgare i kö som beställdes precis innan vi kom, vi valde att äta och tog en öl i väntan på vår tur.
Burgarna var väl värda väntan, vågar nog drista mig till att tillstå att detta var den bästa burgaren jag ätit i mitt 46åriga liv.
Rekommenderas starkt!
[bild]
Nu har jag nyårsledigt.
Bra Verdant, 4/5.
Tack för svar å allt gott