3 345 156 läst · 16 522 svar
3345k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 622 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Skulle nog rekommendera att få den testad. Av alla tusentals momentnycklar jag testat, ioft bara några hundra jag testat är ställbara är detta den enda jag fått kassera helt ny. Den visade ca 20% fel på hela skalan. Det gick inte heller att justera på något rimligt sätt. Man är tvungen att plocka isär hela nyckeln och sedan shimsa in på chans för att sedan testa efter återmontage igen. Men det kanske var ett måndagsexemplar vi fick.X xxx.maws skrev:
I morgon ger jag min fru en lidlsvarv i present. Halvt på skämt då hon hånat mig för mina lidl-”fynd”. Jag kompletterar den med ett klart klassigare kit med stål. Hur bra de är vet jag inte, men de är åtminstone snygga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 216 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 216 inlägg
Kanske inte den roligaste maskinen att lägga pengar på men tyvärr nödvändig...
I förrgår kom den:
En batteridriven Bosch Universal Rotak 36-560.
Från början klippte jag med handjagare men nu har jag lite problem med artros i handlederna så det funkar dåligt och vi skaffade en motorklippare. När den packade ihop ville vi ha en batteridriven klippare och den här mojängen verkade motsvara våra behov.
Proffsmagasinet hade bäst pris på maskin, laddare och två 36 V batterier.
Idag var det dags för premiärturen och det var en trevlig upplevelse får jag säga. Maskinen väger ingenting så även om den saknar drift känns det nästan inte att man knuffar någonting framför sig. Den är tyst så hörselskydd behövs inte och klippresultatet är bra.
Så jag är nöjd helt enkelt!
//Ronnie
I förrgår kom den:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En batteridriven Bosch Universal Rotak 36-560.
Från början klippte jag med handjagare men nu har jag lite problem med artros i handlederna så det funkar dåligt och vi skaffade en motorklippare. När den packade ihop ville vi ha en batteridriven klippare och den här mojängen verkade motsvara våra behov.
Proffsmagasinet hade bäst pris på maskin, laddare och två 36 V batterier.
Idag var det dags för premiärturen och det var en trevlig upplevelse får jag säga. Maskinen väger ingenting så även om den saknar drift känns det nästan inte att man knuffar någonting framför sig. Den är tyst så hörselskydd behövs inte och klippresultatet är bra.
Så jag är nöjd helt enkelt!
//Ronnie
Jag skaffade en sån för att bl.a. kapa saxpinnar.DennisCA skrev:
Inköpt på Biltema och 1mm skivor på Swedol och det funkar kanon.
https://www.swedol.se/kapskiva-76-x...1&indexName=production_swedol_sek_sv_products
Stickan