Lite loppisköp för någon vecka sedan. 30kr/st som gjorde att jag inte kunde stå emot.

• Olika begagnade verktyg på asfalt, inklusive kofötter, skiftnyckel och tänger, köpta på loppmarknad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Martin Berggren och 8 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Lite loppisköp för någon vecka sedan. 30kr/st som gjorde att jag inte kunde slå till.
Ser ut som en klassisk uppsättning för inbrott. :D

• Gilla
  • Haha
BengtH och 5 till
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Lite loppisköp för någon vecka sedan. 30kr/st som gjorde att jag inte kunde slå till.
Slå till eller stå emot?! ;)(y)

• Gilla
Rikard_Sa
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Momentnyckeln får ses som ett kap!

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Installerade denna igår efter ett tidigare inköp

• En nyinstallerad robotgräsklippare av märket Honda Miimo på en gräsmatta.
    Skapa konto
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Lågprismatchade Amazons prime erbjudande på 2599 hos Hornbach. Sen nöp jag ett sågbord som står ouppackat i bakgrunden på Bauhaus som prismatchades mot Duab.

• Bosch geringssåg framplaceras med ouppackat sågbord i bakgrunden i ett verkstadsutrymme.
    Skapa konto
  • Gilla
preben89 och 10 till
  • Laddar…
Dagens loppisfynd.

Två tomma blå verktygslådor med "BOSCH"-logotyp på gräs.
Skapa konto

Tomma lådor till mina verktyg.

Två öppna tomma verktygslådor på marken, en med en borr och tillbehör.
Skapa konto

• Gilla
Huzzbutt och 5 till
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Momentnyckeln får ses som ett kap!
Skulle nog rekommendera att få den testad. Av alla tusentals momentnycklar jag testat, ioft bara några hundra jag testat är ställbara är detta den enda jag fått kassera helt ny. Den visade ca 20% fel på hela skalan. Det gick inte heller att justera på något rimligt sätt. Man är tvungen att plocka isär hela nyckeln och sedan shimsa in på chans för att sedan testa efter återmontage igen. Men det kanske var ett måndagsexemplar vi fick.

I morgon ger jag min fru en lidlsvarv i present. Halvt på skämt då hon hånat mig för mina lidl-”fynd”. Jag kompletterar den med ett klart klassigare kit med stål. Hur bra de är vet jag inte, men de är åtminstone snygga.

Verktygssats för svarvning i trä i en trälåda, inklusive handtag i blått och gult samt stålverktyg och tillbehör.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
S
X Xoolo skrev:
Har två av de där hyllorna plus hörnhyllan nere i källaren. Riktigt stabila men tungt som bara den att bära ner själv :sweat:
Man behöver inte sätta ihop hyllan innan man bär ner den i källaren. :beer::rofl:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Man behöver inte sätta ihop hyllan innan man bär ner den i källaren. :beer::rofl:
Hehe, den hade inte ens kommit nedför trappen då :sweat:
Fast det är klart, utan kartong hade den kanske varit 500g lättare :rofl:

Ett pneumatiskt kapverktyg, för å komma åt där det är svårt att slippa med vinkelslip.

S7rlfAg.png

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Kanske inte den roligaste maskinen att lägga pengar på men tyvärr nödvändig...

I förrgår kom den:

Batteridriven gräsklippare Bosch Universal Rotak på gräsmatta med uppfällda handtag och synliga batterier.
Skapa konto

En batteridriven Bosch Universal Rotak 36-560.

Från början klippte jag med handjagare men nu har jag lite problem med artros i handlederna så det funkar dåligt och vi skaffade en motorklippare. När den packade ihop ville vi ha en batteridriven klippare och den här mojängen verkade motsvara våra behov.
Proffsmagasinet hade bäst pris på maskin, laddare och två 36 V batterier.

Idag var det dags för premiärturen och det var en trevlig upplevelse får jag säga. Maskinen väger ingenting så även om den saknar drift känns det nästan inte att man knuffar någonting framför sig. Den är tyst så hörselskydd behövs inte och klippresultatet är bra.

Så jag är nöjd helt enkelt! :)
//Ronnie

• Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Stickan56
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.