richardtenggren
Kompletterade med en FS 1400/2-KP och de nya skarvstyckena FSV/2, samt ett FSV då jag bara har 3 st sen tidigare, fungerar ju bäst i par :)

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
LoweW
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kompletterade med en FS 1400/2-KP och de nya skarvstyckena FSV/2, samt ett FSV då jag bara har 3 st sen tidigare, fungerar ju bäst i par :)
Återkom gärna med en recension på skarvstyckena! Det lockar att ha 2st á 150cm istället för en 300cm.

richardtenggren
LoweW LoweW skrev:
Återkom gärna med en recension på skarvstyckena! Det lockar att ha 2st á 150cm istället för en 300cm.
Jag återkommer, jag kunde inte motivera priset på en FS 3000 för frun, så fick bli en tredje FS 1400 :)

Redigerat:
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag återkommer, jag kunde inte motivera priset på en FS 3000 för frun, så fick bli en tredje FS 1400 :)
En modellflygares första budord:

Lättare att få förlåtelse än tillåtelse!

Funkar garanterat inom verktygsmissbruk, även om det är så djupt gånget att lådorna är grå/gröna. ;)

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
En modellflygares första budord:

Lättare att få förlåtelse än tillåtelse!

Funkar garanterat inom verktygsmissbruk, även om det är så djupt gånget att lådorna är grå/gröna. ;)
För det ointresserade ögat ser alla lådorna lika ut, nytillkomna individer skyddas av anonymiteten i flocken. Det är en av fördelarna med ”systemtänket”.

• Gilla
  • Älska
BlueX och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
För det ointresserade ögat ser alla lådorna lika ut, nytillkomna individer skyddas av anonymiteten i flocken. Det är en av fördelarna med ”systemtänket”.
Precis så, funkade inte lika lätt när det stod en ny rc-helikopter i hyllan... :oops:

• Haha
  • Gilla
Chentin och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Precis så, funkade inte lika lätt när det stod en ny rc-helikopter i hyllan... :oops:
Sådant köper man i 5p och säger att det är kompisen som lånar lagerplats. ;)

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Vänd snabbvinkeln år andra hållet så funkar den med lillboschen som har klingan på fel sida.
Hej Du får gärna förtydliga vad Du syftar på : Kreg KMA4000 eller Dewalten med 30cm klinga? GKS 12V-26 använder jag med höger sida av bottenplattan som är helt rak. Vilket fungerar på DeWalt

2 st rullstöd Ironside 3-in-1, med fast stöd, kulstöd, och rullstöd, i tre olika lägen. Blir bra till nya bordssågen, bl.a.
390 kr/st hos Proffsmagasinet, går att motivera om de fungerar bra framöver.
Två Ironside 3-in-1 rullstöd i verkstad, med inställbara kul- och rullfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två Ironside 3-i-1 rullstöd med justerbara roller och kulstöd inställda i olika lägen på ett verkstadsgolv.
Skapa konto
Två Ironside 3-i-1 rullstöd i verkstadsmiljö, med olika stödlägen för bordssåg.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Blev tvungen att skaffa en ny bitsmejsel då den gamla är så otroligt usel.

Ny bitsmejsel med grönt handtag och olika bits samt förlängare upphängda på en verktygsvägg.
Skapa konto

• Gilla
hampasnöret och 13 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Blev tvungen att skaffa en ny bitsmejsel då den gamla är så otroligt usel.

[bild]
Är det hemmaprintade hållare? Ser riktigt prydligt ut. (y)

B Bonzo2000 skrev:
Är det hemmaprintade hållare? Ser riktigt prydligt ut. (y)
Stämmer, hemmapul alltihop

• Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
richardtenggren
B BlueX skrev:
2 st rullstöd Ironside 3-in-1, med fast stöd, kulstöd, och rullstöd, i tre olika lägen. Blir bra till nya bordssågen, bl.a.
[bild] [bild] [bild]
Slående likt mitt stöd från Biltema?
Edit: Men kanske är bättre kvalitet på ditt? Ser att det skiljer lite vid närmare jämförelse.
https://www.biltema.se/verktyg/elve...ara-sagar/kul-rullstod-hopfallbart-2000021324

• Gilla
BlueX
  • Laddar…
A
B BlueX skrev:
Ser ut precis som Bosch PTA 1000 som jag har, måste vara samma Kines som bara målat med svart färg istället för grön och en hundring billigare än Bosch hos Hornbach.
Bosch PTA 1000 stödben för sågning, grön och silver med röd spak.
Skapa konto

Redigerat av moderator:
  • Gilla
BlueX
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.