Bordcirkelsåg DeWALT DWE 7492 med ställning DWE 74911. Jag ville ha en såg som jag kan flytta och transportera, samtidigt som jag kan såga med precision. Många verkar nöjda med Bosch GTS 10J och 10XC, men vissa tycker att anhållet är för klent. Har dock inte sett någon som klagar på DeWalten. Brukar annars bli blå Bosch maskiner, men en gul skadar nog inte.

Inga billiga grejer, och benställningen är ju egentligen löjligt dyr för några bockade stålrör och stålplåtar. Verkar dock va bra grejer och skönt att kunna flytta maskinen enkelt (och så är ju ställningen i samma färger som maskinen också).

Nu är maskinen monterad och grovinställd. Ska bli kul att ta några skär till helgen, och bygga nån kul pryl. Den här gången ska jag läsa alla säkerhetsinstruktioner i manualen. Det finns faktiskt bra tips där!

DeWALT DWE 7492 bordcirkelsåg med gult och svart ställning, precisionsskenor och justerbara handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
TriNitro och 8 till
  • Laddar…
B BlueX skrev:
Bordcirkelsåg DeWALT DWE 7492 med ställning DWE 74911. Jag ville ha en såg som jag kan flytta och transportera, samtidigt som jag kan såga med precision. Många verkar nöjda med Bosch GTS 10J och 10XC, men vissa tycker att anhållet är för klent. Har dock inte sett någon som klagar på DeWalten. Brukar annars bli blå Bosch maskiner, men en gul skadar nog inte.

Inga billiga grejer, och benställningen är ju egentligen löjligt dyr för några bockade stålrör och stålplåtar. Verkar dock va bra grejer och skönt att kunna flytta maskinen enkelt (och så är ju ställningen i samma färger som maskinen också).

Nu är maskinen monterad och grovinställd. Ska bli kul att ta några skär till helgen, och bygga nån kul pryl. Den här gången ska jag läsa alla säkerhetsinstruktioner i manualen. Det finns faktiskt bra tips där!

[bild]
Klent?
Är det inte att många gillar DeWalten pga de dubbla kuggraderna som anhållet löper längs?
10XCs anhåll är stabilt och går bra att justera. :cool:(y)

• Gilla
Manneredchart och 4 till
  • Laddar…
Råkade klicka hem ett par klingor häromdagen. :D
Hoppas jag blir nöjd när det ska börja sågas för fulla muggar om några veckor...

• Två förpackade cirkelsågsklingor från CMT Orange Tools på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Ny sågklinga märkt "CMT ORANGE TOOLS" fortfarande i förpackningen, förberedd för kommande sågarbete.
    Skapa konto
  • Gilla
john.h och 8 till
  • Laddar…
B Bongtor skrev:
Sökte efter en magasinkärra..kom ut med en lövblås.
Visst är det märkligt hur ofta sånt där händer, och lika förvånad blir man varje gång, vilket också det är märkligt! :surprised:

• Haha
  • Gilla
Norrtull och 6 till
  • Laddar…
Den gröna guden är jobbig att blidka...
Stapel av Festool förvaringslådor och en stor kartong på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
bulleribock och 10 till
  • Laddar…
När solen börjat titta fram igen uppkom behovet av att slippa åka till maken för att pumpa, så fick bli en liten smidig kompressor.

En motorcykel på stöd framför en ny köpt Makita kompressor.
Skapa konto

• Gilla
Bonzo2000 och 6 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Den gröna guden är jobbig att blidka...
[bild]
”Mycket i ladorna!” (y)(y)(y)(y)

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”Mycket i ladorna!” (y)(y)(y)(y)
Nä nu har han väl inte det längre?

• Haha
Robert-san01
  • Laddar…
C Cerb skrev:
När solen börjat titta fram igen uppkom behovet av att slippa åka till maken för att pumpa, så fick bli en liten smidig kompressor.

[bild]
Funkar den bra? Jag har visserligen redan en kompressor i garaget men jag gillar Makita och har även en del 18V-maskiner.

B Bonzo2000 skrev:
Funkar den bra? Jag har visserligen redan en kompressor i garaget men jag gillar Makita och har även en del 18V-maskiner.
Till att pumpa däck etc tycker jag den är toppen. Supersmidig att plocka fram och bara börja pumpa.

• Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
Damp ner en cyklon utanför dörren igår! Tänkt köpa separat tunna, cyklon och montera ihop men föll för enkelheten och köpte en färdig. Blev ju några hundra dyrare men bättre och få det gjort än att sitta fast på planeringsstadiet för länge :)

• En färdigmonterad dammcyklonenhet, "Dust Commander", på en svart tunna, inuti ett rum.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Vart beställde du den där ifrån?

A Anderscurl skrev:
Från amazon.se men verkar inte finnas i lager just nu.

A Anderscurl skrev:
Finns på Amazon.

T TriNitro skrev:
Damp ner en cyklon utanför dörren igår! Tänkt köpa separat tunna, cyklon och montera ihop men föll för enkelheten och köpte en färdig. Blev ju några hundra dyrare men bättre och få det gjort än att sitta fast på planeringsstadiet för länge :)
Vad för dammsugare eller fläkt har du tänkt använda för att så ett bra sug? Antar att det krävs rejält med sug för att använda en sådan.

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Finns på Amazon.

Vad för dammsugare eller fläkt har du tänkt använda för att så ett bra sug? Antar att det krävs rejält med sug för att använda en sådan.
X xxx.maws skrev:
Finns på Amazon.

Ska räcka bra med en vanlig grovis, har en Bosch Vac20 själv. Har iaf sett mängder av YTvideos där folk har vanliga grovisar och får bra resultat. Men vi får väl se hur det funkar i praktiken när jag börjar använda den :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.