Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum optimum skrev:
Vi vet inte om man får immunitet. Även WHO tvekar.

Hur vet du att det fungerar så?
Jo liknande virus har gett immunitet men SARS-CoV-2 vet man ännu inte om det är så.

Ge mig gärna fakta om att det ger immunitet och jag skulle bli väldigt glad.

Jag har igen aning om man blir immun om man fått det. Men det är nog det enda vi har att hoppas på tills/om medicin och/eller vaccin kommer.

Men du svarade inte på min fråga?

• Gilla
Violina
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
FHM har gett en del bra råd.

De kan du knappast missat.
De tillsammans med mina egna har hittills funkat bra för mig.

Lever relativt samma liv som tidigare.
Mina egna är att jag betraktar alla som smittade, inklusive mig själv eftersom man kan vara smittad utan symtom.
Umgås med vänner men på rätt sätt.
Handla men på rätt sätt
osv.

Nej vi har inte all fakta om detta men viss del har vi. Så använd goda råden från FHM med eget sunt förnuft.

Jag har varit och handlat på Jula, Biltema och Bauhaus idag och gläds över att många var där också. Alla med bra social distans och VI HANDLAR! (köper saker) och butikerna kommer överleva och vi också.

Visst kan livet var gott.
Naturligtvis har jag inte missat det men du vet väl om att inga råd, rekommendationer och lagar i Sverige och i andra länder är baserade på fakta utan på vad som är troligt och det var det som du klagade på i inlägg #8699.

BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Jag syftade på småstudier men nu sa de ju att dessa tester ej är tillförlitliga.?
Men du svarade:
N Nybergzzz skrev:
Men det skulle ju vara klart denna vecka sa TEGNELL?
på inlägget:
pacman42 pacman42 skrev:
Immunitets tester för allmänheten kommer tidigast efter sommaren:
[länk]
som alltså handlade om tester för allmänheten och inte småstudier.

Småstudierna är ju bland annat till för att komma fram till hur tillförlitliga testerna är.

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
P patst577 skrev:
Det här sammanfattar ganska bra både läget i landet och diskussionen här :

[länk]

[länk]
Också bra!
Skärmdump av ett Twitter-inlägg av Emma Frans med satirisk text om excel-grafer och Sveriges utmaningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 16 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Tom britton menar att kulmen är nådd och flockimmunitet väntas i maj i sthlm.

Konstigt att enligt sll. Se så har antal fall ökat med 81 personer ifrån igår...
Att en region rapporterar ett visst antal avlidna idag betyder inte att alla av dem har avlidit de senaste 24 timmarna innan klockan 11.30. Vill du ha antalet avlidna per dag i en graf som uppdateras löpande med korrekt datum för dödsfallen så se https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Visserligen inte bara för Stockholm men jag har inte sett någon för just Stockholm som korrigeras i efterhand med rätt datum.

• Gilla
patst577
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Såna uttalanden är väldigt konstiga.. Han börjar mer. Och mer låta som en politiker..
Tegnell låter som en forskare som vet att världen inte är svart-vit utan att mycket är osäkert när det gäller det nya coronaviruset och Covid-19. Då är det mycket lämpligt att använda ord som "tyder", "väldigt få fall" osv.

• Gilla
Ingenjören och 5 till
  • Laddar…
N
BirgitS BirgitS skrev:
Att en region rapporterar ett visst antal avlidna idag betyder inte att alla av dem har avlidit de senaste 24 timmarna innan klockan 11.30. Vill du ha antalet avlidna per dag i en graf som uppdateras löpande med korrekt datum för dödsfallen så se [länk]
Visserligen inte bara för Stockholm men jag har inte sett någon för just Stockholm som korrigeras i efterhand med rätt datum.
Jag pratar ej om. Nya dödsfall utan nya smittade.

På begäran Skåne!

Kruvan ser ut att likna landet i övrigt dvs Stockholm med viss eftersläpning.

• Linjediagram över dödsfall per miljon invånare för Covid-19 i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Skåne över tid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
N
N
BirgitS BirgitS skrev:
Att en region rapporterar ett visst antal avlidna idag betyder inte att alla av dem har avlidit de senaste 24 timmarna innan klockan 11.30. Vill du ha antalet avlidna per dag i en graf som uppdateras löpande med korrekt datum för dödsfallen så se [länk]
Det har ökat med nya fall och de är nog ej ngn eftersläpning.

BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Jag pratar ej om. Nya dödsfall utan nya smittade.
Antalet fall har ju ökat med 264 personer och antalet avlidna med 81: https://www.sll.se/verksamhet/halsa...rapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Eftersom du skrev 81 så antog jag att du menade avlidna.

Antalet fall beror ju väldigt mycket på hur brett man testar så Britton kanske tittar på antalet som ligger på IVA och antalet som är inskrivna på sjukhus i Region Stockholm, vilket har varit rätt konstant i ung. en vecka.

• Gilla
patst577
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Anders Tegnell verkar veta mer om SARS-CoV-2 än hela WHO

"Tegnell om utspelet från WHO: Vagt"

"Allt tyder på att den som haft covid-19 utvecklar ett skydd mot sjukdomen.
Det säger statsepidemiolog Anders Tegnell till TV4.
– Det finns väldigt få fall där man kan se att någon blivit smittad två gånger."
Mja, Tegnell skulle ju lika gärna kunna säga ”Det finns väldigt få fall där man kan se att någon blivit smittad”.
För än så länge är det faktiskt knappt 0,3 promille (2,2 miljoner av 7,5 miljarder) av mänskligheten som är konstaterat smittade...

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Det har ökat med nya fall och de är nog ej ngn eftersläpning.
Samtidigt har antalet inlagda i Sthlm minskat med 34 personer sedan igår. Poängen är ju att man kan inte bara jämföra två siffror dag till dag utan man måste se till flera parametrar under flera på varandra följande dagar.

• Gilla
largab och 2 till
  • Laddar…
MQ hade utförsäljning i stan idag. Har nog inte varit så mycket folk i den butiken sammanlagt på 6 månader tillbaka. Har nog aldrig ens sett köer utanför butiker sedan hm öppnade här.
Resten av staden hade i snitt 1-5 kunder.
Snart köbildning utanför intersport då. Butiker som folk normalt aldrig går in i men är som hyenor när de lägger ner.
På tal om folksamlingar.

• Ledsen
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
optimum
tttomten tttomten skrev:
Vad menar du? Det finns inget motsatsförhållande mellan dessa.
WHO är inte säker på att man får immunitet men FHM tror det.
Läs gärna de uppgifter som ges via nyhetskanalerna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.