2 158 152 läst · 32 467 svar
2158k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 106 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 106 inlägg
Inte mycket troligen verkar vara någon sorts trainee-program för nyutexaminerade: http://www.healthdata.org/post-bachelor-fellowshipSilver78 skrev:
OKI Då behöver jag veta Hur många bor i Skåne? Totalt antal dödsfall tom idag? Totalt antal dödsfall vid någa andra tidpunkte. tex med 1 veckas mellanrum eller så. Eller som absolut minst när det första dödsfallet inträffade! Så gör jag en specialareharry73 skrev:
Medan jag gissar att ingen vill vara den som kommer ut med ett vaccin med kraftiga biverkningar.Ulltand skrev:Lägg märket till vokabulären. " Jag gissar att det tar xx"
Så det ligger nog ingen större analys bakom det svaret. Normal brukar det ju ta mins 5 år och nu soekulerar vi om 6 månader till två år. En pandemi kan vända upp och ner på många saker. Personligen "gissar" jag att det finns så mycket att vinna både ekonomiskt och humanitärt att det kommer mycket mycket fort.
Tänkte mest på hans yrkestitel - Post-Bachelor Fellow - Posta Ungkarl Snubbe.T TAR12 skrev:Han skriver:
What work are you doing at IHME?
I work on the Global Burden of Disease Neglected Tropical Diseases (NTDs) team. We collate and analyze the variety of data tracking the endemicity, case reports, and elimination of these diseases throughout countries, particularly those located in sub-Saharan Africa, South America, and Southeast Asia
Efter kandidatexamen är väl mer rätt.
Redigerat:
Det kommer att finnas olika marknader och individer med olika hög riskbenägenhet. Det kan dessutom visa sig att vi inte får någon nämnvärd immnunitet mot covid 19 med sjukdom. Då blir vaccination enda möjlighten att komma tillbaka till vardagen igen. Sådan speedar upp processen.pacman42 skrev:
Och inget land vill heller vara det som inte gör en tillräckligt bra läkenedelspröving så att ett vaccin med biverkningar kommer ut på marknaden. Det finns många som kommer hålla emot, trots viljan.Ulltand skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 106 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 106 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 106 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 106 inlägg
Med tanke på att Finland hade sitt 5:e dödsfall ca 10 dagar efter att Sverige hade sitt 10:e så verkar det som att de fick in betydligt färre smittade samtidigt som Stockholm, alternativt verkligen kunde sätta alla inkommande i karantän redan vecka 10 (Stockholmssportlovet v. 9).T TAR12 skrev:
https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/
harry73 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Https://c19.se/Sweden/Skåne
Skåne har 1,3 miljon invånare
Ja ett vaccin som man ger vid en viss ålder är lättare eftersom man då får besked om ovanliga biverkningar lite efterhand. Ett vaccin med osäker biverknings profil som skall ut i hela befolkningen på kort tid är en helt annan sak.
Tror inte vi skall satsa på att vi får ett vaccin som går ut till de breda massorna på länge. Tror först de blir som vaccinet mot årliga influensa att de först ges till riskgrupper
Tror inte vi skall satsa på att vi får ett vaccin som går ut till de breda massorna på länge. Tror först de blir som vaccinet mot årliga influensa att de först ges till riskgrupper
Det är fel att påstå något man inte har belägg för.L largab skrev:
Själv hoppas jag på medicin mot eländet och senare vaccin som stoppar spridning.
Flockimmunitet är inte faktabaserat bevisat fungerar. Dessutom med för många döda.
Tills dess, ja FHM råd gäller, hygien, social distans mm, väldigt självklart.
Men det viktiga är att försök att leva och fortsätt handla mm så samhället fungerar.