Hej! Har slarvat bort den blåa nyckeln som krävs för att kopiera upp nya nycklar till min lägenhet.

Det är en ASSA 1212 dubbellåscylinder. Det kommer att komma och gå en del hantverkare under cirka två månader och eftersom jag enbart har två nycklar till låset och kommer behöva låna ut två stycken till hantverkarna för att underlätta deras arbete så funderade jag på om jag kan köpa enbart ASSA 1 basic 1312 yttercylinder och således temporärt kan ha 4-5 nycklar i omlopp utan att även behöva köpa en innercylinder? Innercylinder låses med en "spak", i brist på bättre förklaring. Dvs insidan låses inte med nyckel.

Tack för hjälpen!
 
borde funka
 
Jo jag misstänker att det bör göra det. Är helt novis inom ämnet.
 
Hantverkarna behöver troligtvis endast komma in från utsidan och då räcker det med att byta utsidans låscylinder 1311 men du kanske vill ha en dubbelcylinder 1312 för att kunna använda den någon annan stans.
 
1 123abc skrev:
Hantverkarna behöver troligtvis endast komma in från utsidan och då räcker det med att byta utsidans låscylinder 1311 men du kanske vill ha en dubbelcylinder 1312 för att kunna använda den någon annan stans.
Tack för svar! Jag vill inte ha en dubbelcylinder, enbart enkel för att komma undan lite billigare. Inser nu (tror jag) att 1311 är då beteckning för yttercylinder så det är en sådan jag i så fall behöver hitta!
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.