Skickade den på service redan i mars då jag ändå inte hade någon nytta av klipparen, men håller med Plaggis och undrar också varför de enbart uppdaterat till 5223 och inte till nya 5.9 mjukvaran ska se om jag kan få något svar på den frågan av Bosch
 
Martinbj skrev:
Skickade den på service redan i mars då jag ändå inte hade någon nytta av klipparen, men håller med Plaggis och undrar också varför de enbart uppdaterat till 5223 och inte till nya 5.9 mjukvaran ska se om jag kan få något svar på den frågan av Bosch
Då tog servicen ganska lång tid om du inte fick den förrän idag. Ring till Bosch och fråga varför du inte fått senaste mjukvaran, jag har min på service och vill ha tillbaka den nu!
 
  • Gilla
hc77
  • Laddar…
Jag lämnade tillbaks min därför att Indegoreklamen inte alls stämde överens med verkligheten i mitt fall. Nu har jag testat både LD och Bosch med underkänt resultat bl.a med tanke på all tid man fick ägna åt dom, att kunna göra något annat var ju ett av skälen att skaffa en robot.
jag se för närvarande inget bra robotalternativ så troligtvis blir det en batteridriven handjagare i år.
 
peternicklas
Soldyrkaren skrev:
Jag lämnade tillbaks min därför att Indegoreklamen inte alls stämde överens med verkligheten i mitt fall. Nu har jag testat både LD och Bosch med underkänt resultat bl.a med tanke på all tid man fick ägna åt dom, att kunna göra något annat var ju ett av skälen att skaffa en robot.
jag se för närvarande inget bra robotalternativ så troligtvis blir det en batteridriven handjagare i år.
Fel klippartrå men varför funkade inte Landroiden??
 
Soldyrkaren skrev:
Jag lämnade tillbaks min därför att Indegoreklamen inte alls stämde överens med verkligheten i mitt fall. Nu har jag testat både LD och Bosch med underkänt resultat bl.a med tanke på all tid man fick ägna åt dom, att kunna göra något annat var ju ett av skälen att skaffa en robot.
jag se för närvarande inget bra robotalternativ så troligtvis blir det en batteridriven handjagare i år.
Har du testat Husqvarna eller Gardena? Dom kommer säkert fungera ok.

///Håkan
 
Läste denna tråden förra året och då var det en hel del strul med denna klipparen, men hur fungerar den idag? Med senaste programvaran och allt.
 
gnuttisch skrev:
Läste denna tråden förra året och då var det en hel del strul med denna klipparen, men hur fungerar den idag? Med senaste programvaran och allt.
Jag upplever att den fungerar väldigt bra, jag har erfarenhet av Landroid ver 1.0 som jag har haft sedan 2012 och i år av Bosch och jag måste säga att Bosch är smartare, MEN min Bosch åkte iväg på service efter bara 14 dagar eftersom displayen la av så jag har ingen för tillfället, men i valet mellan Bosch och Landroid säger jag alla dagar i veckan Bosch
 
peternicklas skrev:
Fel klippartrå men varför funkade inte Landroiden??
Blev fel, mitt inlägg var ett svar till hc77 #4708
LD "trampade" ner gräset för mycket och klippte inte den specade bredden.
 
lindahl skrev:
Har du testat Husqvarna eller Gardena? Dom kommer säkert fungera ok.

///Håkan
Mycket möjligt fast en HQ kostar det dubbla, men man får vad man betalar för sägs det.
Gardena fick inget vidare betyg i r&r?
 
peternicklas
Soldyrkaren skrev:
Mycket möjligt fast en HQ kostar det dubbla, men man får vad man betalar för sägs det.
Gardena fick inget vidare betyg i r&r?
Där fick Landroid M bra betyg=)
 
Jag skickade in min i början på januari då med problem med ett löst hjul samt att den stannade ganska ofta då den trodde att den blivit upplyft, jag hade också den gamla modellen på klippplattan samt problemet med högt ljud som blivit värre med tiden. Klipparen kom tillbaks efter 1 vecka med ny klippplatta och nya knivar, hjulet var utbytt, nu går den betydligt tystare och den har inte stannat nån gång alls hittills, uppgraderad från 5.7 till 5.8 5223.
 
  • Gilla
johan119
  • Laddar…
Men varför får ni inte senaste programvaran?
 
Köpte en Indego i höstas. Packade upp den i torsdags, märkt 75dB och fw 5.8. Hann inte ens klippa klart gräsmattan en gång innan splinesen var slut på högra hjulet. Vilken kvalitet!
 
Daniel Robertsson skrev:
Köpte en Indego i höstas. Packade upp den i torsdags, märkt 75dB och fw 5.8. Hann inte ens klippa klart gräsmattan en gång innan splinesen var slut på högra hjulet. Vilken kvalitet!

Var årsaken at hjulbulten lossnade ?
 
rcjofo skrev:
Var årsaken at hjulbulten lossnade ?
Jag vet faktiskt inte. Låter den vara det får Bosch undersöka. Men jag misstänker att det är så enkelt eftersom hjulet känns väldigt löst. Återkommer med svar när dom lagat den blir väl klart till näst nästa vecka kan jag tro.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.