Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag gör som jag har gjort i 20 år, dvs bortser från snabb volla.QUOTE]

Jag försöker utnyttja ”vollan” och tycker jag lyckats hyfsat tills senaste sättningen, nu har jag fastnat lite i större aktieinnehav än jag egentligen vill ha just nu. Tycker Markarbetaren resonerar vettigt just nu 20-40%cash skulle kännas bra.

engs
engs engs skrev:
Bästa innehav i procentuell ökning är Aspire Global med New Wave precis efter, New Wave sålde jag för tidigt, annars hade den toppat. (det man köpt under året kanske har en bättre procentuellt snitt / dag man ägt de, men orkar inte räkna så noga).
Självcitat, så då verkar Aspire köpas upp, 111:- och / eller aktier i NeoGames, som jag inte har någon som helst koll på. Verkar som man ska få lämna in ansökan om man vill ha SEK, aktier i NeoGames, eller en kombination.

Lite surt då jag tror de varit på den nivån ändå inom ett år.

Någon med med Aspire här som tänker köra på aktier och i sådana fall varför?

Strax över plus denna sura börsdag hittills, trots avsaknad av oljeaktier. Tack vara ovan som gick 34-35%.

Några fler som funderar på olje efter den starka inledningen på året? Återigen 5% upp idag min depå

Har tyvärr inget att handla för just nu och röda siffror överallt så inget att sälja heller

MrJay
Säljer inget och köper på mig mer, samma scenario som i början av 2020.

MrJay MrJay skrev:
Säljer inget och köper på mig mer, samma scenario som i början av 2020.
Håller inte med om att det är samma scenario, nedgången just nu har mer med långsiktig oro för räntehöjningar att göra i kombination med höga värderingar. Sättningen när pandemin började var mer panik och därmed kraftig kortvarig volatilitet.

Har svårt att se att samma uppstuds ska komma denna gång men man vet ju aldrig.

• Gilla
Snicklas
  • Laddar…
MrJay
A AntonAnimalen skrev:
Håller inte med om att det är samma scenario, nedgången just nu har mer med långsiktig oro för räntehöjningar att göra i kombination med höga värderingar. Sättningen när pandemin började var mer panik och därmed kraftig kortvarig volatilitet.

Har svårt att se att samma uppstuds ska komma denna gång men man vet ju aldrig.
I mitt fall är det samma scenario, jag borde kanske utvecklat det lite men tyckte inte det var nödvändigt. Nu är sanningen den att jag framför allt inte har mina pengar på svenska börsen utan jag satsar på andra marknader. Nedgången har varit ganska bred och har inget med svenska räntehöjningar att göra vilket är en klar köpsignal. De pengarna jag investerar behöver jag inte inom närmaste framtid så jag känner mig ganska lugn.

Redigerat:
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
M
OMXSPI har gått igenom MA200 vilket brukar vara lite av en varningsklocka att mer nedgång är att vänta. Samma sak med Nasdaq, Köpenhamn m.fl. Vi får hoppas att rapporterna som snart börjar ramla in vänder på sentimentet, eller så brakar det loss rejält.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Det lyser rött, jag gillar den intensiva färgen.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
D
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Det lyser rött, jag gillar den intensiva färgen.
Ja herregud, synd man inte hann ur med mer och nu ska man bara hitta en lämplig tidpunkt att öka...

A
Fyller på ytterligare imorgon. Och om en månad och en månad till. Typ varje lön. För jävla fint att de är billigt och blir billigare då =)

D djac skrev:
Ja herregud, synd man inte hann ur med mer och nu ska man bara hitta en lämplig tidpunkt att öka...
Kanske studsar tillbaka lite imorgon eller åtminstone stabiliseras, då finns läge att minska eller öka beroende på hur man är lagd.

Kan väl oavsett vara klokt att satsa på större stabilare bolag när det svänger. Små förhoppningsbolag lär även vara mer räntekänsliga

Redigerat:
C
I InsidersUnited skrev:
Följer ni dem här så kan man inte misslyckas
Skall man följa regel #4 idag så blir det förvisso inte så mycket investerat :rofl:

M
M Markarbetaren skrev:
OMXSPI har gått igenom MA200 vilket brukar vara lite av en varningsklocka att mer nedgång är att vänta. Samma sak med Nasdaq, Köpenhamn m.fl. Vi får hoppas att rapporterna som snart börjar ramla in vänder på sentimentet, eller så brakar det loss rejält.
jag är glad att jag gick ur börsen med 80% i Decenber! :rofl:

• Gilla
Snicklas och 2 till
  • Laddar…
M
M Marcussjogren skrev:
jag är glad att jag gick ur börsen med 80% i Decenber! :rofl:
Har suttit med drygt 60%-ig kassa nån månad och idag använde jag lite av den, med försiktighet. Jag tror dock inte att vi på något sätt är färdiga här utan vi ska nog fortsätta nedåt. Men det är svårt att hålla köpfingret i styr när kvalitetsbolag har tappat 20-25% på kort tid. Om inte annat så kanske det kommer en liten studs här i det närmaste.

FED-beskedet och Ukrainautvecklingen är det väl det som styr närmaste veckan/månaden. Inflationen verkar ju börjat backa igen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.