OK,

Nytt skäl till att säga nej, nu är det inte längre pga ombokningen som vi var sena, utan pga "ATC (Air Traffic Control) restrictions".

Det skulle iofs kunna vara korrekt, men det vore kul att hitta någon historik på mängden försenade plan ut från flygplatsen för datumet i fråga.

Redigerat:
F frollic skrev:
Det skulle iofs kunna vara korrekt, men det vore kul att hitta någon historik på mängden försenade plan ut från IAD för datumet i fråga.
det tror jag du kan se i FLightradar24.

Såvitt jag vet anses ATC relaterade saker vara utanför flygbolagets kontroll => ingen ersättning.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
det tror jag du kan se i FLightradar24.

Såvitt jag vet anses ATC relaterade saker vara utanför flygbolagets kontroll => ingen ersättning.
Japp, det vet jag, men vill gärna kolla om det faktiskt stämmer, eller om det är ytterligare ett svepskäl.

Problemet är dock att hitta historiken, misstänker att FL24 kommer vilja ta $$ för det.

Finns ett inlägg på businessclass, om just SAS och ATC, ska se om jag kan få fram mer info om ärendet
https://www.businessclass.com/forum...gerares-rättigheter.6200/page-557#post-993361

Redigerat:
Det är möjligen ingen som har en mailadress till SAS?

Jag har bokat en resa åt sambon men det är lite fel på "biljetten" som vi vill ha rättat och deras telefonkö leker man inte med.

M maxmsm skrev:

Jag har bokat en resa åt sambon men det är lite fel på "biljetten" som vi vill ha rättat och deras telefonkö leker man inte med.
Det finns för Guld och Diamant medlemmar men där får du ingen hjälp om du inte är just Guld/Diamant. Vet inte om det finns för Silver också men tror inte det.

Fördelen med telefonkö är ju att de slipper alla som orkar slänga iväg diverse frågor om allt mellan himmel och jord, men som förstås inte orkar sitta 15 minuter i telefonkö.

Nackdelen är ju att de som behöver hjälp på riktigt också måste vänta.

För Guld/Diamant så offrar de den tiden, dessa resenärer har ju dessutom sällan frågor om hur mycket läsken kostar på planet, om de får ha med sig stora resväskan i kabinen eller om det är svenskt kaffe ombord

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:

Chatten är annars helt OK, och kan hjälpa till, lite beroende på vad man vill göra/ändra.

Sen har de ju faktiskt grafer över när det är litet tryck på telefonkön, se till att ringa då.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det finns för Guld och Diamant medlemmar men där får du ingen hjälp om du inte är just Guld/Diamant. Vet inte om det finns för Silver också men tror inte det.

Fördelen med telefonkö är ju att de slipper alla som orkar slänga iväg diverse frågor om allt mellan himmel och jord, men som förstås inte orkar sitta 15 minuter i telefonkö.

Nackdelen är ju att de som behöver hjälp på riktigt också måste vänta.

För Guld/Diamant så offrar de den tiden, dessa resenärer har ju dessutom sällan frågor om hur mycket läsken kostar på planet, om de får ha med sig stora resväskan i kabinen eller om det är svenskt kaffe ombord
Senaste telefonkö jag satt i så gav jag upp efter 3:45, jag kommer inte att boka SAS flera gånger efter detta även om vi gillar deras system att kunna köpa till en väska på 23kg för knappt 900:- till hemresan.
Bättre med bolag som inte hemlighåller sin mailadress.

F frollic skrev:
Chatten är annars helt OK, och kan hjälpa till, lite beroende på vad man vill göra/ändra.

Sen har de ju faktiskt grafer över när det är litet tryck på telefonkön, se till att ringa då.
Jag provade deras chatt och drabbades av deras AI som definitivt inte förtjänade sitt I, inte alls intelligent.

Graferna har jag missat, var skulle jag hittat dem?

Jag bokade SAS för att jag inte åker med så hon vill slippa byta plan annars så gillar vi båda Qatar och byte i Doha.

M maxmsm skrev:
Vilka tänker du på då?

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Vilka tänker du på då?
Qatar bland annat.
Qatar är dessutom snabba att svara i telefon enligt min erfarenhet.

M maxmsm skrev:
Jag provade deras chatt och drabbades av deras AI som definitivt inte förtjänade sitt I, inte alls intelligent.
Börja med att svara på första frågan med "agent".
https://sas.se/kundservice/kontakt/

M maxmsm skrev:
Dom lär inte växa på träd...

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
M maxmsm skrev:

Graferna har jag missat, var skulle jag hittat dem?

Jag bokade SAS för att jag inte åker med så hon vill slippa byta plan annars så gillar vi båda Qatar och byte i Doha.
https://sas.se/kundservice/kontakt/

Grafik för SAS kundservicealternativ: Self Service, Chat och Ring, med väntetider angivna och knappar för vidare åtgärder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Qatar bland annat.
Min erfarenhet av flygbolag är att de väldigt sällan har en email där man kan få support. Delvis av anledningen ovan och delvis av säkerhetsskäl. Det erbjuds oftast enbart till status-medlemmar.

Ex från Qatar där de har sin emailadress:
"we have introduced “Priority Services” in 24 countries, exclusively for our Gold and Platinum member"

membersvc@qmiles.com.

Vanliga kontakt-email däremot kan oftast inte hjälpa till med mer specifika saker utan mest svara på simpla frågor som man själv kan hitta på hemsidan.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Qatar bland annat.
Är dock lite svårt att boka Quatar airways från tex Stockholm till Paris eller London ? :)
Skall man åka just till deras destinationer kanske det funkar dock.

M maxmsm skrev:

Men vad är det för fel och varför är det "biljetten"?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.