45 948 läst · 240 svar
46k läst
240 svar
Blir rik på ersättning från flygbolag…..
OK,
Nytt skäl till att säga nej, nu är det inte längre pga ombokningen som vi var sena, utan pga "ATC (Air Traffic Control) restrictions".
Det skulle iofs kunna vara korrekt, men det vore kul att hitta någon historik på mängden försenade plan ut från flygplatsen för datumet i fråga.
Nytt skäl till att säga nej, nu är det inte längre pga ombokningen som vi var sena, utan pga "ATC (Air Traffic Control) restrictions".
Det skulle iofs kunna vara korrekt, men det vore kul att hitta någon historik på mängden försenade plan ut från flygplatsen för datumet i fråga.
Redigerat:
Japp, det vet jag, men vill gärna kolla om det faktiskt stämmer, eller om det är ytterligare ett svepskäl.MathiasS skrev:
Problemet är dock att hitta historiken, misstänker att FL24 kommer vilja ta $$ för det.
Finns ett inlägg på businessclass, om just SAS och ATC, ska se om jag kan få fram mer info om ärendet
https://www.businessclass.com/forum...gerares-rättigheter.6200/page-557#post-993361
Redigerat:
Det finns för Guld och Diamant medlemmar men där får du ingen hjälp om du inte är just Guld/Diamant. Vet inte om det finns för Silver också men tror inte det.M maxmsm skrev:
Fördelen med telefonkö är ju att de slipper alla som orkar slänga iväg diverse frågor om allt mellan himmel och jord, men som förstås inte orkar sitta 15 minuter i telefonkö.
Nackdelen är ju att de som behöver hjälp på riktigt också måste vänta.
För Guld/Diamant så offrar de den tiden, dessa resenärer har ju dessutom sällan frågor om hur mycket läsken kostar på planet, om de får ha med sig stora resväskan i kabinen eller om det är svenskt kaffe ombord
Chatten är annars helt OK, och kan hjälpa till, lite beroende på vad man vill göra/ändra.M maxmsm skrev:
Sen har de ju faktiskt grafer över när det är litet tryck på telefonkön, se till att ringa då.
Senaste telefonkö jag satt i så gav jag upp efter 3:45, jag kommer inte att boka SAS flera gånger efter detta även om vi gillar deras system att kunna köpa till en väska på 23kg för knappt 900:- till hemresan.Tomtom79 skrev:Det finns för Guld och Diamant medlemmar men där får du ingen hjälp om du inte är just Guld/Diamant. Vet inte om det finns för Silver också men tror inte det.
Fördelen med telefonkö är ju att de slipper alla som orkar slänga iväg diverse frågor om allt mellan himmel och jord, men som förstås inte orkar sitta 15 minuter i telefonkö.
Nackdelen är ju att de som behöver hjälp på riktigt också måste vänta.
För Guld/Diamant så offrar de den tiden, dessa resenärer har ju dessutom sällan frågor om hur mycket läsken kostar på planet, om de får ha med sig stora resväskan i kabinen eller om det är svenskt kaffe ombord
Bättre med bolag som inte hemlighåller sin mailadress.
Jag provade deras chatt och drabbades av deras AI som definitivt inte förtjänade sitt I, inte alls intelligent.F frollic skrev:
Graferna har jag missat, var skulle jag hittat dem?
Jag bokade SAS för att jag inte åker med så hon vill slippa byta plan annars så gillar vi båda Qatar och byte i Doha.
Börja med att svara på första frågan med "agent".M maxmsm skrev:
https://sas.se/kundservice/kontakt/
Dom lär inte växa på träd...M maxmsm skrev:
Medlem
· Stockholm
· 7 292 inlägg
https://sas.se/kundservice/kontakt/M maxmsm skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min erfarenhet av flygbolag är att de väldigt sällan har en email där man kan få support. Delvis av anledningen ovan och delvis av säkerhetsskäl. Det erbjuds oftast enbart till status-medlemmar.M maxmsm skrev:
Ex från Qatar där de har sin emailadress:
"we have introduced “Priority Services” in 24 countries, exclusively for our Gold and Platinum member"
membersvc@qmiles.com.
Vanliga kontakt-email däremot kan oftast inte hjälpa till med mer specifika saker utan mest svara på simpla frågor som man själv kan hitta på hemsidan.
Medlem
· Stockholm
· 7 292 inlägg