Såg i frugans ICA Kuriren att de hade en auktion på ett verktygspaket. Utropspriset var 5000 kr och värdet var c:a 10000 kr. Jag har försökt identifiera vilka modeller det är som är med i verktygspaketetet och kommit fram till att paketet är värt över 10000 kr. Vad tror ni? Törs man lägga ett bud på 5000 eller har jag räknat helt fel på värdet?

Jag tror att de som de säljer är:
Ryobi
Radio One Plus 18V
Borrskruvdragare Compact (Skruvdragare 18 V Oneplus)
Cirkelsåg LCS180 ONEPLUS 18 V
Tigersåg LRS180 ONEPLUS 18 V
Handlampa Oneplus LFP1802S 18 V
2 st Uppladdningsbara batterier 18 V BPL1820
Batteriladdare BCL1418

AEG
Excenterslipmaskin AEG EX 125 ES
sticksåg AEG ST 800 XE
multiverktyg AEG BWS 12C

Känns som om det kunde vara värt att bjuda på då det är bra grejer. Känner mig dock lite tveksam eftersom jag inte är 100% säker på att jag känt igen modellerna. Vad tror ni? Kan det vara ett bra köp?

http://auktioner.formapg.se/TabId/163/Default.aspx
:O

• ryobi.jpg
Behöver du verktygen? Eller är det mest för att det är kul med mycket verktyg? 5000 är ju ändå rätt mycket pengar. Paketet är säkert värt 5000 kr om man vill ha just dom verktygen, men t ex Ryobi är ju inte direkt ett proffsmärke. Skall du bara göra lite småjobb är verktygen helt OK men skall du bygga ett helt hus skall du nog satsa på lite grövre kaliber.

Sätt dig ner och tänk på vilka av verktygen du verkligen vill ha och titta sedan på vad motsvarande verktyg av proffskvalitet kostar att importera från England eller Tyskland.

/Anders

Ja bara AEG-prylarna är ju värda uppåt 5000:-.

Anders_Nilsson skrev:
Behöver du verktygen? Eller är det mest för att det är kul med mycket verktyg? 5000 är ju ändå rätt mycket pengar. Paketet är säkert värt 5000 kr om man vill ha just dom verktygen, men t ex Ryobi är ju inte direkt ett proffsmärke. Skall du bara göra lite småjobb är verktygen helt OK men skall du bygga ett helt hus skall du nog satsa på lite grövre kaliber.

Sätt dig ner och tänk på vilka av verktygen du verkligen vill ha och titta sedan på vad motsvarande verktyg av proffskvalitet kostar att importera från England eller Tyskland.

/Anders
Lägg till den frågan om du behöver batteridrivet. Batteridrivet är bra när man behöver det, men har två nackdelar, kraft per vikt, samt livslängd.

--- Mats --

hmmm denna tråd gör mig lite misstänksam... om det nu är ett klipp skulle jag nog kolla upp maskinerna lite anonymt, inte på ett forum som ALLA kan läsa...man riskerar ju fler i buden.

Redigerat:
cust3000 skrev:
hmmm denna tråd gör mig lite misstänksam... om det nu är ett klipp skulle jag nog kolla upp maskinerna lite anonymt, inte på ett forum som ALLA kan läsa...man riskerar ju fler i buden.
Det är ju ett företag som auktionerar ut helt nya saker, precis som Vi i Villa gör då och då.

Det finns inte en pryl i det där paketet som jag skulle vilja ha, ens om jag fick dem till skänks. För mig är alltså värdet 0 kronor. Vad värdet är för trådskaparen kan bara TS svara på.

Skickat med Tapatalk

cust3000 skrev:
Förstår vad du menar :) men jag tror inte att det är någon större risk att det blir så många budgivare att priset kommer att stiga över 5000 kr. Det står nämligen att det finns 18 st sådana här paket och jag tror inte att de ens kommer att få alla 18 paketen sålda.

Ja, Anders du träffade nog helt rätt där :) det är rätt kul med många verktyg. Egentligen inte mycket som jag är i omedelbart behov av men kan kanske vara bra att ha.

Nåväl, jag har ju några dagar på mig att fundera innan jag måste lägga ett budl

PS
De skulle vara mer för hobbybruk och inte yrkesanvändning eller till hus med stort renoveringsbehov så jag behöver inte direkt Hilti.

Ds

Redigerat:
AEG gör ju grymt bra maskiner, skulle gärna ta dem allihopa. Ryobi däremot skulle jag sålt av direkt.

siamthai skrev:
Förstår vad du menar :) men jag tror inte att det är någon större risk att det blir så många budgivare att priset kommer att stiga över 5000 kr. Det står nämligen att det finns 18 st sådana här paket och jag tror inte att de ens kommer att få alla 18 paketen sålda.

Nåväl, jag har ju några dagar på mig att fundera innan jag måste lägga ett budl

Hur gick det? Auktionen gick ut i går tror jag. Fick du köpt några verktyg?

Jag har i alla fall köpt ett sånt där paket för 5tusen, har redan lite ryobi prylar som jag är nöjd med och ska bygga hus så det där paket passade bra för mig iaf. kan återkomma om kvaliten när jag fått grejorna. d^_^b

Stefan Bengtsson skrev:
Hur gick det? Auktionen gick ut i går tror jag. Fick du köpt några verktyg?
Japp, jag fick paketet för 5000 kr. Förstår fortfarande inte priset. Enbart AEG verktygen skulle kosta c:a 4500 kr i butik. Antingen har de en jäkla vinst på verktyg eller så har de sålt med förlust (men att de sålt med förlust tror jag inte).

Redigerat:
Det är klart att de har stora avanser, och här är det väl troligen generalagenterna som levererat också.

Har några AEG-maskiner och är nöjd med dem. Hoppas du blir nöjd med paketet.

Ja aeg tycker jag hör till dom bättre, har en del själv och dom är jag väldigt nöjd med. :)

siamthai skrev:
Japp, jag fick paketet för 5000 kr. Förstår fortfarande inte priset. Enbart AEG verktygen skulle kosta c:a 4500 kr i butik. Antingen har de en jäkla vinst på verktyg eller så har de sålt med förlust (men att de sålt med förlust tror jag inte).
Hade de köpt motsvarande reklamplats i ICA-kurien så hade den kostat betydligt mer än 5000:-

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.