31 139 läst · 33 svar
31k läst
33 svar
Bilder på badrum med våtrumsmatta
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Men det blev mycket spill från golvmattan. Men det är väl inte nån större kostnad i sammanhanget. Tilläggas bör är ju att mattläggaren hade 7 mil att åka enkel väg, två vändor, vilket säkert blev nån tusenlapp bara det. Men jag hade bråttom och han var den enda som hade tid, så...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag kan väl tillägga att jag fick ta den absolut dyraste mattläggaren. Om jag haft mer tid på mig och kunnat vänta på en lokal läggare hade priset nog hamnat på runt 15000:- istället.
Ok, det är nog mer den nivån vi har gissat oss till. Dock så har vi den turen att frugans farsa är snickare och säkerligen känner eller känner någon som känner en mattläggare så vi lär kunna få ner priset en bra bit. Allt underarbete gör vi själva.Rikard Ågren skrev:
Det var en grov uträkning av priset, men ja-det skulle vara med allt underarbete.
Både tvättstugan och badrummet är nybyggt vilket de sa skulle göra att det var mindre underarbete än om det var ett gammalt badrum.
Både tvättstugan och badrummet är nybyggt vilket de sa skulle göra att det var mindre underarbete än om det var ett gammalt badrum.
Vi har golvvärme, max 27 grader 😉 har jag läst mig till att man ska ha.
Jag trodde det skulle bli plottrigt med den mattan men det blev väldigt bra, sen så har vi duschdrapperier och då ändras ju utseendet varje gång vi ändrar dom och handdukar mm.
Framförallt mycket enklare att hålla rent än kakel och klinkers i duschen (allt schampo som fastnar i fogen är bara jobbigt)
Jag trodde det skulle bli plottrigt med den mattan men det blev väldigt bra, sen så har vi duschdrapperier och då ändras ju utseendet varje gång vi ändrar dom och handdukar mm.
Framförallt mycket enklare att hålla rent än kakel och klinkers i duschen (allt schampo som fastnar i fogen är bara jobbigt)