84 506 läst · 1 428 svar
85k läst
1,4k svar
Bilar som kör för nära cyklist
Haha, jag kände suget också faktiskt.K knipo skrev:Ja, du har helt rätt. Motorcyklister har givetvis hela körfältet till sitt förfogande.
Konstigt vore det annars.
Men jag håller mig, till skillnad från du, till den vänstra delen av körfältet.
Jag anser det vara säkrare.
På småvägarna håller jag mig till den rakaste linjen om det kan ske utan fara.
Nu blev jag sugen på att sätta mig på hojen. Igen.
Jag ligger vanligtvis något till höger om mitten av körfältet på MC, det känns lite bättre att inte vara allt för nära den mötande trafiken.
Fast det har ju inte med det att göra.Unikt namn skrev:
Själva grundplaceringen är en sak. Om ett upphinnande fordon vill köra om flyttar man sig givetvis för att underlätta för den som kör om. Sedan återgår man till sin grundplacering.
Jag förstår inte riktigt vad du vill uppnå genom att häva ur dig en massa förolämpningar, det drabbar nog mest dig. Jag visar f ö inte hänsyn när jag kör mot rött, eftersom jag aldrig kör mot rött.AndersMalmgren skrev:
https://www.facebook.com/567331722/posts/10157929147276723/?d=nR Rkarlsson skrev:Är det en bana tillägnad mtb så bör vandrare vara riktigt uppmärksamma på att det kan komma en cykel i full karriär. Fatta vad störigt det skulle vara att en vandrare står mitt i ett stup.
Här har gående karraktär att gå undan när de hör en rasslande cykel. Lika som de flesta cyklister har respekt och stanna för gående i vandringslederna.
Tja, jag cyklar t ex till och från kontoret och drar in rejält mycket mer skatt än till Sverige än t ex du.Maskintok skrev:
Åsikter spelar ingen roll, jag anser t ex att du inte bör befinna dig på någon väg överhuvudtaget någonsin i någon form av fordon efter alla dumheter du vräkt ur dig i den här tråden, men eftersom du har rätten på din sida accepterar jag det.Maskintok skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Det är mentalt jobbigt för en cyklist att stanna vid rött när det är fritt. Man måste lixom starta från nollmoment. Dessutom sker de flesta dödsolyckor vid grönt ljus när tung trafik svänger höger och kör över cyklisten.T tanaris skrev:
Du låter som en rätt oschön människa rent allmänt efter vad jag läst så jag står fast vid autism.
Redigerat:
Du kanske har lite att jobba på när det gäller den mentala biten då, personligen finner jag det inte det minsta jobbigt att stanna för rött. Inte heller att vara uppmärksam så man inte blir överkörd av en lastbil när det blir grönt heller, låter mer som en dålig ursäkt.AndersMalmgren skrev:Det är mentalt jobbigt för en cyklist att stanna vid rött när det är fritt. Man måste lixom starta från nollmoment. Dessutom sker de flesta dödsolyckor vid grönt ljus när tung trafik svänger höger och kör över cyklisten.
Du låter som en rätt oschön människa rent allmänt efter vad jag läst så jag står fast vid autism.
Men i din värld är uppenbarligen människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar "oschöna", så man ska väl kanske inte förvänta sig så mycket mer.
T tanaris skrev:Du kanske har lite att jobba på när det gäller den mentala biten då, personligen finner jag det inte det minsta jobbigt att stanna för rött. Inte heller att vara uppmärksam så man inte blir överkörd av en lastbil när det blir grönt heller, låter mer som en dålig ursäkt.
Men i din värld är uppenbarligen människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar "oschöna", så man ska väl kanske inte förvänta sig så mycket mer.
Svårt att vara uppmärksam på något som är mycket snabbare och större än du, som svänger i mot dig snett bakifrån.