Hej
Inför en badrumsrenovering så har jag fått ok av styrelsen att stänga av inkommande vatten för den radhuslänga jag bor i. Avstängningsventilen sitter under vad jag tror är ngt i still med en sån här https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/servisbet-tele-fyrk.html
Se bild
Hur sitter en sån här fast? Det finns inga skruvar eller ngt sådant. Den går att rubba några centimeter med hjälp av ett spett. Men jag vill inte ta i för hårt med risk för att skada ngt.
Tack på förhand
Inför en badrumsrenovering så har jag fått ok av styrelsen att stänga av inkommande vatten för den radhuslänga jag bor i. Avstängningsventilen sitter under vad jag tror är ngt i still med en sån här https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/servisbet-tele-fyrk.html
Se bild
Hur sitter en sån här fast? Det finns inga skruvar eller ngt sådant. Den går att rubba några centimeter med hjälp av ett spett. Men jag vill inte ta i för hårt med risk för att skada ngt.
Tack på förhand
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 572 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 572 inlägg
Själva ventilbetäckningen brukar man få bända loss "Locket" som är markerat med V.
Brukar ibland vara duktigt fastkilat med grus, och rost.
Du verkar redan ha påbörjat ett försök här.
Det är bara fortsätta.
Nyare varianter har större "urtag" på sidorna för att lättar komma åt.
Brukar ibland vara duktigt fastkilat med grus, och rost.
Du verkar redan ha påbörjat ett försök här.
Det är bara fortsätta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyare varianter har större "urtag" på sidorna för att lättar komma åt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Tack Krilleman!! Det tog ett tag som du kan förstå på grund av mitt sena svar. Men efter mycket rensning, två trasiga moraknivar, ett trasigt huggjärn och en hel del övervåld så lyckades jag öppna det! Tack för hjälpenKrilleman skrev:
Liknande trådar
-
Servisventiler självdränerande eller inte? Kvalitetsskillnader rent allmänt?
Vatten & Avlopp -
Vilket brunnslock/betäckning ska jag ha?
Vatten & Avlopp -
Ansluta direkt i kommunens servisventil eller i slangens ände.
Vatten & Avlopp -
Öppna sil på Uponal L-300 brunnsbetäckning
Vatten & Avlopp -
Servisventil
Vatten & Avlopp