Jag skall byta från eluppvärmning till vattenburet i mitt 90m2 1,5-plans hus med källare.
Jag har jättesvårt att värdera offerterna jag har fått in för jag vet inte alls hur mycket arbete det är att dra fram rör och vad radiatorer för vattenburen värme kostar.

Som jag ser det så behöver jag 8 radiatorer (förutsatt att jag vill värma källaren med 3 element).
Sen bygger jag till huset med två rum som skall få vattenburen värme så där behövs pump och schunt.

Låter 90.000 exl. moms. rimligt för detta? Det förutsätter att jag själv tar hål i väggar o golv för framdragning av rör.

Jag tycker det låter mycket..
 
Tyvärr så är såna jobb dyra. Rörisarna har guldläge, kan välja och vraka ganska bra.
Fråga hur lång tid han räknar med att jobba per radiator. Fråga även om timpris. Se till att allt mtrl är på plats innan han börjar jobba och betala en polar för att kolla att han jobbar. Det var några konstruktiva tips att om möjligt få ner priset.
 
Några kompisar konverterade i sitt 1 1/2 plans radhus på 135 m2 o det gick på 40000:- för 10 st radiatorer, För 85000:- va fjärrvärmen inkoplad..
 
2an, det var billigt med 40kkr!!
Ingick allt då?
 
Jepp!

Det va i Umeå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.