Belgiska arkitektfirman adn Architectures har gjort en supermodern tillbyggnad - av tegel - på ett gammalt hus av tegel. Familjen ser inte ut att vara inflyttad ännu, det ser lite spöklikt ut utan en riktig anlagd tomt. Men lite intressant är den allt, den där tillbyggnaden. Jag vet inte jag om jag tycker att den passar till huset, vad tycker du?

Du kan läsa blogginlägget här: Belgisk modern tillbyggnad på gammalt hus
 
kulle
:wow: :thumbdown:
Inte bra med två så olika stilar
 
Herregud. Var det praktikanten som fick detta jobb?
 
Usch!
 
:screwy: :banghead:
 
Smaken är som baken, o vissa har ingen alls.
 
Oj, var det så illa. :D

Jag tyckte att om man bara tar bort den konstiga järngrejen där vid entrén/balkongen, så kunde det bli ganska fint. Plus göra iordning tomten förstås.
 
Nej, det där var inget snyggt.
 
På första bilden ser det hemskt ut men ur andra vinklar ser vissa delar ganska snygga ut. Svårt att direkt se vad som är gammalt och nytt.
Håller med Marlen om det konstiga stålgallret.
 
Jag tror ägaren ligger i fejd med arkitekten om att hon inte godkänt ritningarna ..
 
Flipp för katten! Är själv helt led på alla mesiga tillbyggnader som skall se ursprungliga ut men missar målet helt då standard fönster, hängrännor övrigt material användas.

Läcker att huset endast ser ut att ha ett tillbyggd garage från vägen men ser ordentligt modernt ut från tomten! Modigt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.