Någon som sitter på ett fungerande kretskort till en bahco abc? Ack 99.15
 
R
Vad är det ?
 
R rävlyan skrev:
Vad är det ?
Rättstavning på telefon... ska vara kretskort till bahco acj, även abb acj är samma. Acja 99.15
 
Det var inte mycket för 8000 spänn.
Vad är problemet?
Svullna elektrolyter verkar vara ett nutida problem i nästan all elektronik.

Protte
 
Jag har lagat mitt sådant styrkretskort en gång för ett par år sedan. Var spänningsregulatorn och nån konding nära den som hade gått sönder). Relativt enkelt att byta (om man vet vad man gör).
 
P ptrrkssn skrev:
Jag har lagat mitt sådant styrkretskort en gång för ett par år sedan. Var spänningsregulatorn och nån konding nära den som hade gått sönder). Relativt enkelt att byta (om man vet vad man gör).
Hej
Hur visste du att kretskortet var trasigt?
Jag kan inte reglera värmen, inget händer när jag vrider på ratten utan det är full blås hela tiden. Har läst att d kan vara triac, var dom nu sitter men sen så såg jag att du hade problem med kretskortet. Som sagt hur vet man vad som är trasigt ?
 
  • Öppnat värmeelementskåp med synligt kretskort och fläkt, tecken på en möjlig felfunktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet elskåp med synligt kretskort och elektriska komponenter, använt för att diskutera ett värmejusteringsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P pedjoh skrev:
Hej
Hur visste du att kretskortet var trasigt?
Jag kan inte reglera värmen, inget händer när jag vrider på ratten utan det är full blås hela tiden. Har läst att d kan vara triac, var dom nu sitter men sen så såg jag att du hade problem med kretskortet. Som sagt hur vet man vad som är trasigt ?
Hade ett serviceavtal och då så dem att det var kretskortet. Men jag har bara en fas som är trasig, så jag har fortfarande värme, får bara inte ut all effekt
 
Håljom Håljom skrev:
Hade ett serviceavtal och då så dem att det var kretskortet. Men jag har bara en fas som är trasig, så jag har fortfarande värme, får bara inte ut all effekt
Hade hoppats att man hade serviceavtal så att någon kunde säga vad som är felet
 
Min erfarenhet är att Mitsubishi är tysta och håller hög kvalitet men ställ utedelen på ett markstativ istället för att hänga den på väggen så blir det tystare.
 
Jag har några begagnade kort till Stratos ACJ om någon skulle vara intresserad av ett.
Mvh Fred
 
F Fredvent skrev:
Jag har några begagnade kort till Stratos ACJ om någon skulle vara intresserad av ett.
Mvh Fred
Jag är intresserad, vilka kört har du. Det finns två olika beroende på årtal
 
Håljom Håljom skrev:
Jag är intresserad, vilka kört har du. Det finns två olika beroende på årtal
Ok. Du kan få lite mer detaljer på Måndag om det är ok
 
F Fredvent skrev:
Ok. Du kan få lite mer detaljer på Måndag om det är ok
Det låter kanon! Är intresserad av flera om du har rätt kort :D
 
Håljom Håljom skrev:
Det låter kanon! Är intresserad av flera om du har rätt kort :D
Gissningsvis är korten från första hälften av 80-talet
 
Håljom Håljom skrev:
Det låter kanon! Är intresserad av flera om du har rätt kort :D
Håljom Håljom skrev:
Det låter kanon! Är intresserad av flera om du har rätt kort :D

'Glömde kika idag, Sorry för detta men sätter ett alarm på telefon tills imorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.