Hej!
Jag har monterat en ny badrumsfläkt idag men när jag satt igång den, den snurrade väldigt sakta. Jag har testat utanför kannalen då har den snurrat bra.
Det känns väldigt mycket luft som kommer in, det gör fläkten att snurra mot luftflödet.
Är det nåt fel eller? Kannalen bör vara självdrag innan?
Jag har monterat en ny badrumsfläkt idag men när jag satt igång den, den snurrade väldigt sakta. Jag har testat utanför kannalen då har den snurrat bra.
Det känns väldigt mycket luft som kommer in, det gör fläkten att snurra mot luftflödet.
Är det nåt fel eller? Kannalen bör vara självdrag innan?
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Jag är säkert att den går. Den snurrar tvärtom med självdrag annars.
nej, så långsamt snurrar de inte - de brukar snurra mellan 1500 - 3000 rpm om det är model med flera fartlägen - dvs sådana som ökar fart vid fuktig luft, ljus tänds (med viss fördröjning) etc. då det fins olika versioner med mer eller mindre avancerad styrning.
Som jag skrev. Den snurrar jätte bra utanför kannalen, men när jag lägger den i kannalen då går den sakta. Jag tror att fläkten snurrar mot luftflödet nu eftersom jag känner för hand att det blåser in mycket luft via kannalen.
Njau... inte så klokt.... den där fläkten kan nog göra skada.P Peter_Ker skrev:
Däremot så kan det ju inte vara så svårt att avgöra om den funkar eller ej med en person som manövrerar fläkten och en som står på en stege och kollar vad som händer vid en till/från.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vedex 2000. Cirkulationspump på returen snurrar ej.
Värme allmänt -
Fresh Intellivent - lyser men snurrar ej.
Badrum -
Diskmaskin borste den övre snurrar ej
Vitvaror -
Vattenburet värmesystem där trycket sakta sjunker. Varför?
Värmepumpar -
Kan inte öppna diskbänksavlopp – skruv bara snurrar
Vatten & Avlopp