Rätt svar. 2. Disk station manager.

Behovet av att kunna förvara och spara sina digitala minnen blir allt viktigare i dagens samhälle. Känns både enkelt och tryggt att på ett enkelt sätt kunna göra det inom husets 4 väggar istället för hos en extern leverantör. Med flera småbarn så låter enkelheten med denna lösning helt underbar.
 
Svar: Alternativ 2, DiskStation Manager.

Motivering: Att ha en egen lagringsenhet känns som en trygg och säker lösning för att förvara digitala bilder. Sedan jag skaffade en digitalkamera har det varit möjligt att spara MÅNGA bilder, för många egentligen. Det tär på datorns utrymme och datorn blir bara slöare och slöare. Att vinna den här skulle göra det möjligt att fortsätta att fotografera allt som händer i trädgården och naturen, utan att datorn kollapsar.
 
2: DiskStation Manager

Först var det bara jag, sen var det även min sambo och nu är det dessutom två barn som behöver en bra lösning på backup och förvaring av det som ska sparas!
 
Svar: 2. DiskStation Manager

Jag har idag en lagring av annat fabrikat som fungerar MEN UTAN vettig backup.
Detta gjorde att jag förlorade bilder m.m. från nästan 10 år av mitt liv.

En uppgradering till detta smarta molnpaket skulle lösa alla problem!

PS. "Jag har hört om en stad ovan molnen..." DS
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager

För att rymma alla filmade byggbloopers.
 
DiskStation Manager

Har lyckats haverera 4 olika hårddiskar men X antal bilder försvunna. Många minnen raderade i bildform. Denna hade kanske kunnat rädda några framtida bilder och minnen åt oss? Eller så ska jag kanske gå tillbaka till våtfilm och engångskameror?...
 
Rätt svar 2: DiskStation Manager

Jag sparar mina bilder på en extern hårddisk. Men för 8år sedan köpte vi en hund som lyckades bita sönder dåvarande backup samtidigt som jag hade formaterat min dator. Så massa bilder gick förlorande. Så jag skulle behöva en säkrare backup som man kan ställa på en hylla (högt upp) så inte samma sak händer igen
 
Svaret är Diskstation Manager.

Vår familj skulle verkligen behöva en sån här pryl. Som många andra så sparar vi våra bilder på externa hårddiskar. För ett par år sedan lyckades vi dessutom med att radera en av dem av misstag.. Inte kul, 3 år av bilder borta . Som jag förstår det rätt kan man med Synologys DiskStation sätta rättigheter så de mindre it kunniga (inga namn nämnda) inte kan radera bilder! Perfekt. Om det inte blir vinst får jag nog köpa en ändå.
 
Svar: 2

Härligt att kunna sitta i soffan och visa semesterbilderna för mor- och farföräldrarna på tv'n, istället för på en liten telefon.
 
Svar: 2

Efter en hårdisk-crash för några år sedan där hela iPhoto-katalogen nästan rök, så vet jag hur värdefullt det är med backuper!
Nuvarande lösning börjar bli lite omodern, så en ny vore mycket välkommet!
 
Svar: 2. Diskstation Manager
Motivering: 4 mobiler, 4 surfplattor, 3 laptops, 2 stationära PC, digitalkamera och videokamera och allt i en härlig blandning av Android, IOS, Windows och Linux.
Alla i familjen fotar, spelar in videos och streamar. Med andra ord en rätt vanlig familj med en rätt vanlig hemma-ITmiljö. Tyvärr...
Med en NAS från Synology blir det struktur, enkelhet och säkerhet istället för det instabila kaos vi har nu.
 
Disk station manager är svaret.

Motiveringen är att om man inte har minst dubbla backuper så är det data som man inte tycker är viktig. Vi har bara en backup hemma idag på våra bilder och filmer. Det känns inte riktigt ok men så har det blivit. En vinst av denna skulle ge mig den spark i baken jag behöver för att ta tag i det.
 
Svar: DiskStation Manager (DSM)

Med flera i familjen som producerar foton, dokument och övriga filer vore det skönt att ha en användarvänlig och tyst och snabb filhanteringslösning som kan göra backup på alla våra digitala enheter. Att sen kunna släppa in Mormor och Morfar på distans och se på foton vad som händer med deras barnbarn vore det bästa!
 
Svar: alternativ 2, DiskStation Manager

En laptop med begränsat utrymme och bo särbo med flickvännen skulle det vara underbart med ett moln man kan komma åt oavsett hos vem man sover hos :)
 
Svar: 2. DiskStation Manager

När vi rustade övervåningen för två år sedan så byggde jag ett specielt rum för att ha exakt en sån här löning tillsammans med all annan tekniks utrustning jag forfarande bara drömmer om. Snälla hjälp mig att få lite ny spännande teknik i fingrarna istället för bara trästickor och smuts från all rust.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.