Svar: X. Click&clean

Om vi vunnit en Nilfisk högtryckstvätt
har det gått väldigt lätt
med rengöring och tvätt
av hus och stuga
anser min kära fruga
och jag har tackat och buga.

Brukar ju vara långt mellan högtrycken på sommaren, men med en sådan här högtryckare kan man kanske få dom mera jämt fördelade över sommaren.

Det här är ett jobb för en Nilfisk! Ett totalt igengrott hönshus som stått orört i ett hörn av tomten sedan vi köpte hus för drygt två år sedan. Det behöver blåsas ut fullständigt. Hönor till sommaren igen?

Förfallet och smutsigt hönshus med övergivna reden, hopfallna väggar och spindelnät.

Svaret är X. Click&Clean.

Efter ca ett halvår i vårt första hus (ett renoveringsobjekt från -62) inser jag att det är mycket man behöver införskaffa som man inte har när man tidigare bott i lägenhet. En av alla saker jag tänkt på och mycket gärna skulle vilja ha (till en uppsjö med användningsområden) är en bra högtryckstvätt! Pengarna rinner dock fort iväg med nödvändiga reperationer och småbarnslivets alla utgifter, så det lär tyvärr dröja. Med en finfin Nilfisk behöver jag inte vänta, och grannarna kan få bli lite avis istället :)

/Frans

Svar x
Har ett projekt att frilägga några berghällar så dom blir utan smuts och mossa det är över 100kvm så vanlig vatten slang tar alldeles för lång tid.
Sen har man det vanliga som altan bil sten plattor och cykeln den är alltid lerig
Mountainbike täckt i tjockt lager av lera, står på gräs.

X. Click&Clean
Lämnade min gamla ute i vinter och den frostsprängdes. Det tänker jag inte göra om med den här.:D

Stort grattis säger vi denna veckan till lingonlingon som vinner en högtryckstvätt i vår veckotävling! Vi hoppas att den ska förenkla rengöringsarbetet på tomt och hus :D.

Motivering: Staket, altan, stenläggning, takrännor... ja allt har nog mossa eller annat spännande på sig efter 40år. Dom tidigare ägarna av huset hade nog missat att det fanns högtryckstvättar med smarta tillbehör. Nu ska både tomt och hus tillbaka till sina glansdagar. Frågan är bara om det kommer behövas svett och tårar, eller bara ren och skär lycka?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.