Svar: 2. 33 cm

Har länge velat ha en batteridriven trimmer men varit rädd för att den inte skulle orka med.
Denna verkar ju dock väldigt kraftig och rejäl :)
Hoppas på fina gräskanter i sommar.......

Rätt svar nr:2
Har en slänt med ängsblommor som skulle vara perfekt att trimma ner till hösten med den här trimmern. Miljövänligt dessutom!!

Svar 2, 33 cm

Det gröna samvetet gör ont när man rycker igång två-taktstrimmern med ett blått moln och får grannars ilskna oljudsblickar på sig.... Klart man ska köra uppladdningsbart!!!

Svar: 2. 33cm

Denna vore en perfekt present till min granne. Då kan hen inte längre skylla på avsaknaden av trimmer när vi ska turas om att snygga till tomtgränsen......

Svar 33 cm.

Är hyfsat nybliven ensam husägare och äger en gammal gräsröjare som typiskt nog totalt föll sönder i bitar förra sommaren. Med 1 inkomst är det svårt att få ihop ekonomin ibland när den ska räcka till alla renoveringar också så denna hade varit en stort tillskott att fylla igen ett hål med pengar jag liks förbenat måste fylla! :)

Svar: 2. 33 cm

Jag behöver en ny trimmer
för jag känner att jag inte hinner
att alltid köpa en massa bensin
för att få gräsmattan fin.
Jag hoppas jag verkligen vinner!

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer

[bild]

Med värmen kommer vackra gräsmattor och tyvärr även en del ogräs. Med en grästrimmer hemma är det enkelt att kantklippa och sköta om snåriga rabattkanter. Veckans vinnare tar hem en 56-volts grästrimmer - EGO ST1300E - från Grönaverktyg.se. Trimmern har en kolborstfri motor, enkel frammatning av tråd (stötframmatning) samt dubbla trådar för lägre vibration.

Totalt värde cirka: 4 200 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har EGO ST1300E för klippdiameter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 25 cm
X. 30 cm
2. 33 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Gronaverktyg.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Gröna Verktyg för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2.

Vad kan vara bättre för EGOt , än att trimma sina kanter till avund hos sina grannar med en EGO ST1300E

svar : 2. 33 cm

Har en naturtomt på ca 2000kvm.
när jag plockade fram gräsklipparen så konstaterade jag att den håller knappt ihop. Det är silvertejp som gör att den fungerar några veckor till.
När jag plockade fram trimmern så har den slutat att funger
Så nu har jag två rejäla inköp på min måste lista och det skulle vara skönt om man kunde unvika ett av dom

Eftersom jag har solpaneler på huset så skulle det vara trevligt att kunna utnytja den egna elen istället för att köra på bensin

Svar: 330 mm.

Motivering; Jag vill ha en batteridriven trimmer, så att både jag och frugan kan trimma...

Martin Pajus

Svar 2

Med en skogstomt och en kraftig slänt där det inte går att köra gräsklipparen skulle denna denna maskin få bekänna färg, Jag kommer även äntligen rensa upp denna slänt där ogräs och annat sly frodas. Jag behöver hjälp kort sagt och denna maskin skulle vara en gåva sänd från himmelen.

Svar 2. 33cm
Avsaknaden av något att bekämpa den ständigt invaderande kirskålen och alla små hörn som skall snyggas till, märks nu när sommaren är på intåg. Här hade denna trimmer gjort sin rätt :)

Rätt svar:2 - 33 cm

Motivering: Vi har köpt hus i vår och nu när det börjar bli grönt ser vi även hur pass vildvuxen tomten är. Verktyget skulle komma väl till pass längs med och uppe på berget samt nära alla buskar. Lovar att gå som reklampelare i området om vi hämtar hem vinsten.

Svaret på frågan är tveklöst nummer 2.

Så till motiveringen:

Det var en man från Färjestaden

Som allt för sällan trimmade raden
Men med sladdlöst i sin hand
Kunde han trimma vartenda land
Och till och med hinna måla fasaden

2. 33 cm
Med ett nyinköpt hus och fin familj så går tiden åt. Detta verktyg skulle hjälpa mig stort.

Svar 33cm

Jag köpte en batteritrimmer av enklare slag förra året på 18v. Tyvärr så räcker inte kraften eller bredden till. Som endast är på 23cm.
Vore fantastiskt att få köra en riktig maskin någon gång.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.