8 777 läst · 153 svar
9k läst
153 svar
Avslutad: Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Svar: 2. 33 cm
Vi köpte hus i slutet av förra sommaren och har inte blivit med någon trimmer ännu, just nu är våran tomt uppgrävd på grund av dränering, vilket innebär svårigheter med att köra gräsklipparen. Men vi kommer att behöva en trimmer när allt är återfyllt.
Vi köpte hus i slutet av förra sommaren och har inte blivit med någon trimmer ännu, just nu är våran tomt uppgrävd på grund av dränering, vilket innebär svårigheter med att köra gräsklipparen. Men vi kommer att behöva en trimmer när allt är återfyllt.
Svar: 33 cm
Om jag vinner en trimmer som går på batteri, då skulle jag känna mig fri.
Fri att börja trimma när jag vill, istället för att bara ligga still och vänta på att grannarna ska vakna till.
När gräs vid staket och buskar är väck, då tar jag mig en glass och slipper meck.
Om jag vinner en trimmer som går på batteri, då skulle jag känna mig fri.
Fri att börja trimma när jag vill, istället för att bara ligga still och vänta på att grannarna ska vakna till.
När gräs vid staket och buskar är väck, då tar jag mig en glass och slipper meck.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Rätt svar: 33 cm
Att hålla gräset i skick ligger på min lott samtidigt som resten av familjen gör allt för att sabotera för gräsklipparen. Varje år kommer det nya hinder och fällor: odlingslådor, sandlådor, nya rabatter, lyktor, möbler och annat lulllull. Totala längden gräskant som behöver trimmas växer helt okontrollerat och denna goding skulle göra mitt jobb roligt igen. Vill ha!
//Bernieberg
Att hålla gräset i skick ligger på min lott samtidigt som resten av familjen gör allt för att sabotera för gräsklipparen. Varje år kommer det nya hinder och fällor: odlingslådor, sandlådor, nya rabatter, lyktor, möbler och annat lulllull. Totala längden gräskant som behöver trimmas växer helt okontrollerat och denna goding skulle göra mitt jobb roligt igen. Vill ha!
//Bernieberg
33 cm.Elina Blom Westergren skrev:Vinn batteridriven kolborstfri grästrimmer
[bild]
Med värmen kommer vackra gräsmattor och tyvärr även en del ogräs. Med en grästrimmer hemma är det enkelt att kantklippa och sköta om snåriga rabattkanter. Veckans vinnare tar hem en 56-volts grästrimmer - EGO ST1300E - från Grönaverktyg.se. Trimmern har en kolborstfri motor, enkel frammatning av tråd (stötframmatning) samt dubbla trådar för lägre vibration.
Totalt värde cirka: 4 200 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad har EGO ST1300E för klippdiameter?
Svaret hittar du här: [länk]
1. 25 cm
X. 30 cm
2. 33 cm
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Gronaverktyg.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar Gröna Verktyg för att de sponsrar den här tävlingen.
Äger en tung bensintrimmer idag , hade varit en dröm att köra på med en lätt batteridriven
Svar 33cm
Skulle vara intressant att se hur en lite rejälare modell kan prestera. Har försökt använda div. el-trimrar i både lågprissegmentet och snäppet upp, men tröttnat på den undermåliga trådhanteringen.
Skulle vara intressant att se hur en lite rejälare modell kan prestera. Har försökt använda div. el-trimrar i både lågprissegmentet och snäppet upp, men tröttnat på den undermåliga trådhanteringen.
Medlem
· Stockholms län
· 80 inlägg
33 cm, men jag är 44 år och nu börjar det bli svårt att hålla kroppen i trim. Därför vore det skönt att åtminstone hålla gräsmattan i trim. Jag avslutar med ett rim.
Svar 2.
Jag har en trimmer med sladd och jag måste använda en sladdvinda och två skarvsladdar på det för att nå runt hela tomten.. det är aningens bökigt faktiskt. Funderat på en batteridriven i flera år men har inte ekonomin för sådan lyx. Håller tummarna.
Jag har en trimmer med sladd och jag måste använda en sladdvinda och två skarvsladdar på det för att nå runt hela tomten.. det är aningens bökigt faktiskt. Funderat på en batteridriven i flera år men har inte ekonomin för sådan lyx. Håller tummarna.
Svar 2
Som nybliven villaägare är det många trädgårdsredskap som ska införskaffas. Hitintills har införskaffandet av en gräsklippare gått sådär då jag inte har fått den levererad ännu (finns en tråd om detta) och gräsmattan har vuxit till en mindre djungel.
Så jag skulle verkligen behöva en grästrimmer för att få bukt med den. Extra bra med en batteridriven maskin som är lite lättare så även den mindre storvuxna frun kan hjälpa till
Som nybliven villaägare är det många trädgårdsredskap som ska införskaffas. Hitintills har införskaffandet av en gräsklippare gått sådär då jag inte har fått den levererad ännu (finns en tråd om detta) och gräsmattan har vuxit till en mindre djungel.
Så jag skulle verkligen behöva en grästrimmer för att få bukt med den. Extra bra med en batteridriven maskin som är lite lättare så även den mindre storvuxna frun kan hjälpa till