miksil skrev:
Varför har du problem? Är det luft utifrån eller är det tillskott inifrån som du får problem med?
Här kan jag bara göra antaganden. Huset är byggt -76 och överlag inte särskilt välgjort med dumma lösningar här å var. Sedan så är nog ångspärren inge vidare monterad från början och nu dessutom snart 40 år gammal med en plast som tekniskt sätt inte var så bra även då den var ny jämfört med det vi har idag.

Så ja jag ska byta plasten och även isoleringen och när det är borta tvätta av råsponten från svartmögel. Men detta sker ett rum i taget. Ventilationen är ju bara självdrag men ska bli frånluft med takfläkt så snart jag hinner. Måste lösa en del kabeldragning och tillverka en ny plåtbit att montera fläkten på.
 
M
Då är det väl antagligen läckage inifrån som är orsaken, och då kan det ju vara så att lite undertryck i huset räcker för att lösa problemen.
 
miksil skrev:
Själv kör jag med 2 stycken [länk]

En som jag har utomhus och en på vinden för att hålla koll på om jag har något tillskott av fukt innifrån huset.
Verkar bra men har lite dålig koll på att sätt upp en sådan lösning ( Just nu iafl). Men hade man kunna mecka ihop det med en fläktstyrning så hade det varit Bingo!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.