akk for interessant forum. Noe lignende har jeg ikke funnet i Norge.

Mitt problem er antakelig knyttet til at begrensningskabelen ligger i en brant bakke, og når AM går oppover bakker klarer den ikke følge kabelen når kabelen gjør en sving rundt en busk. På tegningen er problemområdet vist. Den går opp, svinger til høyre, og mister kontakten. Den kjører ned, finner begrensningskabelen, og gjør et nytt forsøk oppover. Dette fortsetter til batterispenningen er for lav.

Slide1 big.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det står i manualen at guidekabel kan være nødvendig i tilfeller der begrensningskabelen går i brante bakker. Men det står lite om hvordan guidekabel skal plasseres i slike tilfeller.

Slope 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slope 3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slope 1.jpg

På neste figur har jeg laget noen alternative utkast. Jeg har ikke tegnet begrensningskabelen, da denne er enkel og følger hagens omriss i sin helhet.

Slide2 big.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Er noen av disse forslagene gode? Det jeg ønsker å unngå er at AM forsøker å følge kabelen oppover problemområdet.

Skal jeg i slike tilfeller, med guide kabel, disable muligheten for å følge begrensningskabel, og lete etter guide kabel direkte?

Er det andre åtgjerer som vil løse problemet?
 
Du behöver inte guide i backen, utan du använder guiden för att slippa ha klipparen att följa begränsningen. Således bör guiden gå nedåt i bilden och sedan vända uppåt och avsluta till höger vid problemområdet. På detta sätt (tillsammans med 99min söktid efter guide) så kommer aldrig begränsningen att användas för att hitta hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.