Hej,
någon som lyckats att stänga av det störande startaknivdiskljudet ? Alltså de 5 pip som AM gör varje gång knivdisken skall starta.
Det finns inga möjligheter att göra det i maskinens inställningar inte ens i "expert" mode.Jag har kollat.
Har pratat lite med en firma i Tyskland och han har en firmware som man kan lägga in där pipen är borta. Är denna firmware något som min ÅF har tillgång till via Husqvarna ?
Eller måste jag plocka bort högtalaren(och därmed alarmets ljud) ? Jag tror att högtalaren sitter med en kabel bredvid moderkortet på min 220AC - 2010.

Någon som har mer erfarenheter om detta ?
 
You can unplug the speaker.
But they have no alarm or any sound of keystrokes more.

Turning off the startup sound in diameter was possible until 2006, this function is still there you need only change in the software and find.
In the menu, since 2007 no longer exists.
 
Äntligen är den tyst ! Kopplade loss kabeln till högtalaren. Verkar inte som om Husqvarna vill ändra ...

1. Skruva loss chassit - 4st insex uppifrån och pilla loss microbrytaren till STOP knappen.
2. Res upp chassit mot fronten. Jag lät det luta mot väggen så slapp jag ta loss elkontakten i fronten.
3. Ha koll på de 2 st brickorna på de främre skruvarna som du tagit loss.
4. Nu är det bara 4st torx skruvar som skall bort runt displayen.
5. På min 220AC 2011 så sitter högtalaren i aktern, en liten svart cylinder med röd och svart elkabel till.
Kablarna går framför batteriet och där finns en kontakt som jag dragit ur= tyst.

Tänk bara på att larmet inte kommer att låta ...
 
* Bump * och tillbaka till TS ursrungsfråga. Gåre det att stänga av pipandet då knivdisken startar, utan att koppla bort högtalaren?
 
Skulle vilja göra det samma på 305. Har svårt att köra den på natten pga alla PIP.
Om Husqvarna vägrar stänga av PIP'en pga säkerhet så kan man kanske I alla fall få sänka volymen rejält?

Trist när grannarna två hus bort klagar :(
 
Det har kommit en ny programvara till 305:an, men jag har inte varit och fått den. Jag har ju som många andra problem med att den ibland även startar om under klippningen, så jag tänker uppgradera på garantin. Jag är ju nyfiken på om den även har möjlighet att stänga av pipen?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.