Jag är 100% säker på att det inte finns någon ”smart AI-teknik” i den där produkten. Det är bara försäljningsfloskler.
 
  • Gilla
  • Haha
Excel och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag är 100% säker på att det inte finns någon ”smart AI-teknik” i den där produkten. Det är bara försäljningsfloskler.
Möjligen en del ML (machine learning). Min erfarenhet är att priskurvan i princip ser likadan ut varje dag om den inte störs av billig solel eller billig vindel. Så väderprognoserna är det som man kan ha nytta av.

Nu styr jag dessa saker mycket "smartare" än vad denna pryl någonsin kan göra redan (då jag har många fler parametrar och styrmöjligheter, jag har ett tiotal mätvärden av intresse och jag styr kompressor, värmevatten och fläkt - dessutom styr jag den komplemetterande LLVPn och golvvärme och mycket annat) så jag tänker i alla fall inte vara med i tävlingen.

Med det sagt så kan detta ändå vara intressant för den som inte bygger sin egen övervakning och styrning av uppvärmningen. Tro dock inte att den ger någon jättevinst, den kan bara till viss del styra uppvärmning baserat på elpris, inget mer. Och man måste vara lite kunnig för att kunna installera den.
 
Många blandar ihop intelligens med vanliga kontrolloopar så inget nytt.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Excel
Cruzze Cruzze skrev:
Många blandar ihop intelligens med vanliga kontrolloopar så inget nytt.
Sant, ingen ”AI teknik” här.
 
Uppenbarligen fick inte det nämnas i anslutning till ”tävlingen”.
 
  • Gilla
Cruzze
  • Laddar…
Excel
D Daniel 109 skrev:
Uppenbarligen fick inte det nämnas i anslutning till ”tävlingen”.
Precis, det är en betald marknadsföring iklädd som en tävlig för att användarna ska lockas att läsa innehållet. De som äger plattformen måste ju betala drift löner mm och det är inte så konstigt egentligen.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.