Ta pengarna och spring! Släng inte bra pengar på en advokat som kanske lyckas, jag tror inte det lyckas , och om det lyckas blir advokaten den lyckliga vinnaren :(

• Gilla
ullak40 och 5 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ta pengarna och spring! Släng inte bra pengar på en advokat som kanske lyckas
Jag håller mer eller mindre med. Att rusta sig till tänderna för det här är en riskabel taktik. Men bara för det behöver man inte ta första bästa bud. Tänk till vad skadan på riktigt kan vara värd, glöm inte värdeminskning pga. åldersavdrag.

Då kanske du kommer till 75–100 tkr, vad vet jag. Utifrån det förhandlar du med mål att få så mycket som möjligt men slippa osäkerheten och tiden och energin en domstolsprocess tar.

Det här är en rimlig öppning för att göra upp i godo. Slarva inte bort den på höga hästar och principer.

• Gilla
Charlieflower och 1 till
  • Laddar…
Instämmer med inläggen ovan. Tänk er för om ni verkligen har något att vinna på en process. AC har gjort ett misstag och de är beredda att ersätta er, då får ni i vart fall en ersättning. Det resonemang som AC anför angående ekonomisk skada används av domstolar, så det kan tänkas att domstolen anser att AC gjort fel men om skadan är begränsad tilldöms ni inte ersättning. Då kan en sådan process bli dyrbar för er del.

• Gilla
Charlieflower
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.