Vi står inför att renovera vårat badrum och vi har råkat hitta "Victorian Floor Tiles" på byggfabriken.
Golvet är jättesnyggt, men vi skulle hellre ha ett golv som är glaserat så att det inte är så det inte så lätt får fläckar på sig.
Finns det något ställe som säljer liknand klinker? Frisen är också viktig att få till.
Golvet är jättesnyggt, men vi skulle hellre ha ett golv som är glaserat så att det inte är så det inte så lätt får fläckar på sig.
Finns det något ställe som säljer liknand klinker? Frisen är också viktig att få till.
Vi har haft klinker från Byggfabriken i två år och har inte upplevt det som mer benäget att bli fläckigt.. det ska vad jag förstår gå att slipa i värsta fall också, eftersom materialet är homogent genom hela plattan, inget jag provat dock.
Jag tittade på dom nu, dom är också oglaserade men dom kallas för granitklinker.P ptk skrev:
Skiljer det sig något från dom på Byggfabriken?
Glaserade klinker kommer inte alls se likadana ut. Det blir antagligen inte alls som du tänkt dig om du gillar utseendet på de oglaserade.
Jag har haft oglaserade klinker i mitt badrum i 14 år nu. Det finns inget problem med fläckar på plattorna. Jag har haft oglaserat i tidigare bostäder också. Inget problem att få rent.
Jag har haft oglaserade klinker i mitt badrum i 14 år nu. Det finns inget problem med fläckar på plattorna. Jag har haft oglaserat i tidigare bostäder också. Inget problem att få rent.
Har inte monterat de, så jag vet inte, men vi planerar dessa till vårt badrum och bastu, ska bara bestämma oss för nyans. Av det säljaren berättade för mig så behöver man tex inte blöta de vid monteringen, de har en ytbehandling som klarar montering bra, men Victorian floor tiles behöver hållas blöta vid monteringen för att hindra fixkladd från att fastna på ytan = låter jättebökigt om du frågar mig men proffsen har säkert inga problem med det.ThomasK85 skrev:
Du har kanske rätt men jag skulle gärna titta på det om det fanns någonstans?E Eld skrev:Glaserade klinker kommer inte alls se likadana ut. Det blir antagligen inte alls som du tänkt dig om du gillar utseendet på de oglaserade.
Jag gillar att alla bitarna är lösa och man kan göra sitt egna mönster.
Det låter ju iallafall som en bättre produkt om man bortser från att den är bökigare att lägga.E Eld skrev:
Har du nära till Byggfabriken så har de lösa mindre kakelbitar gratis. Där finns även broschyrer från tillverkaren med sättanvisningar och råd inför planering etc.ThomasK85 skrev:
Liknande trådar
-
Bästa alternativa värmekällan när det inte finns tillgång till el?
Värme allmänt -
Alternativ till innerdörr
Fönster & Dörrar -
Alternativ till Elfa/IKEA 3-spår skjutdörrar? (60 breda)
Inredning -
Mysbelysning för Sovrummet: Alternativ till Spotlights under Hyllorna
Belysning -
Alternativ till låshus 565
Fönster & Dörrar