Skall sätta in en altandörr, pardörr med mått 12x21, vit i aluminium och spröjs. Det verkar finnas flera tillverkare. Jag googlade lite snabbt och hittade Dala fönster, SP, Diplomat, Bonusfönster, Nordiska fönster, Klarfönster. Priserna skiljer sig väldigt, från ca 9000 till 22 000. Har någon erfarenhet från någon av dessa tillverkare? Har ni tips på någon annan? Vad är det som gör prisskillnaden? Ska man/måste man ha härdat glas när glaset går ned till golv? Jag skulle gärna vilja hitta någon som har dörrar på lager. Annars verkar det vara 10- 12 veckors lev tid.
 
På lager är det inte så många som har. Jag har Nordan som också är ett alternativ. Det skiljer lite i finnish och u-värde.
Jag vill föreslå att du sätter en enkel dörr och sidoljus istället så får du en bredare gångdörr eller offset på avdelaren, det blir väldigt smalt med 2st lika stora i ett 12x21 hål

Härdat glas ja, men det borde vara standard på dörrarna som säljs
 
Tack för tipset med sidoljus. Nu kommer de här dörrarna inte att öppnas så ofta, och det är viktigare att det ser snyggt ut, så jag kör nog med två dörrar på 12x21. Jag har provat hos en bekant som har två dörrar på 12x21.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Har du provat så vet fu iallafall hur det känns, då behöver man inte ångra sig i efterhand
 
Har samma dilemma nu med gamla sommarhuset. Det verkar vara en helt galen idé att ha handtag på sin altandörr t.ex.!!?? Det finns typ inga butiker som har dörrar att känna och se på, kanske ett showrum i hela landet... Offerter motsvarar inte det man frågar efter etc. etc. Flera hinner dessutom inte svara alls med offert för de har för mycket nu... Mycket överraskande marknadssegment...
Så jag är nyfiken på hur det gick för dig?
 
Det blev Elitfönster. Kostade runt 20 kkr, men jag är nöjd med kvalitet och funktion. Bra isolering.
 
  • Gilla
BuzyBi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.