Fluffig beige katt sitter utomhus, grönska, trästuga, blommor, lugn, landlig scene.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Zimba trivs att få vara ute.

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
[bild]

Zimba trivs att få vara ute.
Såååå vacker!❤️

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Sällskap på armstödet till soffan, måste hålla koll på vad elaka tanten gör eller äter..

Gråvit katt tittar in i kameran med stora ögon, inomhus miljö med möbler bakgrund.
Skapa konto

.. och ifall hon äter något så kan man ju tindra lite med ögonen så kanske man får smaka!

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Meta9 och 9 till
  • Laddar…
Sällskap i soffanb här ikväll.
Rasmus ratar matte och filt och kommer och lägger sig tätt intill mig. 😍
Rödbyxd person och en sovande långhårig katt på grå soffa inomhus. Avslappnad, hemtrevlig atmosfär.
Skapa konto
En stor fluffig orange katt sover bekvämt bredvid någons ben på en soffa.
Skapa konto

En stor fluffig röd katt sover tätt intill en person på en soffa.
Skapa konto
En person och en långhårig katt ligger på en soffa. Avkoppling, hemmiljö, mysigt, kamratskap.
Skapa konto

Fotona är tagna under drygt 20min.
Han rörde inte en fena trots att Bärra nästan klev på hans svans efter att varit upp och suttit på min mage och gosat en kort stund.

Just det, igår köpte jag med mig milkshake hem efter jobbet, tripple chocolate. Rasmus hoppade upp i kökssoffan och tittade lite nyfiket på oss, ja han tigger ju inte sånt kan Bärra hålla på med tycker han, sedan vidare upp på bordet och väl där så erbjöd jag han en klick milkshake från mitt finger, som han slukade. 🫣😻

Jag tror han mår rätt bra igen, som en katt förtjänar. ❤️

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild]
[bild][bild]

Han rörde inte en fena trots att Bärra nästan klev på hans svans efter att varit upp och suttit på min mage och gosat en kort stund.

Just det, igår köpte jag med mig milkshake hem efter jobbet, tripple chocolate. Rasmus hoppade upp i kökssoffan och tittade lite nyfiket på oss, ja han tigger ju inte sånt kan Bärra hålla på med tycker han, sedan vidare upp på bordet och väl där så erbjöd jag han en klick milkshake från mitt finger, som han slukade. 🫣😻

Så nu är du ett finger fattigare? 😟

• Haha
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Så nu är du ett finger fattigare? 😟
Vem räknar småsaker när katt blir nöjd?

• Älska
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Miss.. i planeringstänket..

Har försökt få Nisse att våga hoppa upp i famnen, när jag bjuder upp honom.. men han är rädd o göra illa mig så.. han brukar ta omvägar för att få komma o gosa lite (via bord, bänkar osv).

Han vill inte ”spänna ut klorna” för att få grepp.. på mig (jag säger ju att om jag bjuder till, får jag ju ta smällen med lite klor..helt ok - men nä, det går inte..)

..tills en gång nyss, när jag i lugn o ro satt på toa.. VIPS.. så satt jag med en katt i famnen 😳

(inte nog med att han inte hoppat upp innan, han brukar ju aldrig vara med på toa/inne där alls)

Blev ett osedvanligt långt toabesök…

Men katten va stolt, glad o myssjuk..

• Gilla
  • Haha
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
E
Snigla Snigla skrev:
Miss.. i planeringstänket..

Har försökt få Nisse att våga hoppa upp i famnen, när jag bjuder upp honom.. men han är rädd o göra illa mig så.. han brukar ta omvägar för att få komma o gosa lite (via bord, bänkar osv).

Han vill inte ”spänna ut klorna” för att få grepp.. på mig (jag säger ju att om jag bjuder till, får jag ju ta smällen med lite klor..helt ok - men nä, det går inte..)

..tills en gång nyss, när jag i lugn o ro satt på toa.. VIPS.. så satt jag med en katt i famnen 😳

(inte nog med att han inte hoppat upp innan, han brukar ju aldrig vara med på toa/inne där alls)

Blev ett osedvanligt långt toabesök…

Men katten va stolt, glad o myssjuk..
Åh, jag har alltid sällskap på toaletten, av både hundar och katter. Om jag tror jag kan sätta mig själv en stund och blunda lite så är det bara att glömma, vips så har jag en liten katt i famnen men utan att använda några klor. Mer tänk snabbt, matte!

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Åh, jag har alltid sällskap på toaletten, av både hundar och katter. Om jag tror jag kan sätta mig själv en stund och blunda lite så är det bara att glömma, vips så har jag en liten katt i famnen men utan att använda några klor. Mer tänk snabbt, matte!
Jag antar att toahöjden.. var att föredra (inga klor)

Hunden var ofta med på toa, men inte katten.. (har typ hänt tre ggr..varav den ena nu i knä då)

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
E
Snigla Snigla skrev:
Jag antar att toahöjden.. var att föredra (inga klor)

Hunden var ofta med på toa, men inte katten.. (har typ hänt tre ggr..varav den ena nu i knä då)
Jag hade tidigare en katt som jag fick varna alla mina gäster för, han hoppade också utan klor i full ståhöjd och förväntade sig att bli fångad, så rätt vad det var när man stod och pratade kunde man ha en katt runt halsen. 😅

• Wow
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
[bild][bild]
[bild][bild]

Jag lägger märke till att du på nåder får använda en liten liten del av soffan själv.

Det där känner vi kattägda igen.

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag lägger märke till att du på nåder får använda en liten liten del av soffan själv.

Det där känner vi kattägda igen.
Jag håller ju självklart åt mig, men han trycker sig mer och mer mot mig. ❤️
Men allt för husets rättmätiga härskare. 😻

• Gilla
Mseli och 1 till
  • Laddar…
Dagens kattong.
En svartvit katt sover lugnt i en sliten kartong.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 12 till
  • Laddar…
Detta har både med katter och husbygge att göra.
När man ska förvara poolkemikalier ett tag gör inte det öppet på golvet, då kommer nämligen en av katterna reagera på amoniaklukten och spraya ner hela golvet, sen är det bara att byta.
Keiko testar sen att solen värmer ok på det nya golvet (han e oskyldig).
Renoverat rum med ej färdiglagt trägolv, verktyg, tapetrulle. Renoveringsprojekt på gång.
Skapa konto

Pågående golvinstallation med träparkett, verktyg syns, oavslutade delar, solbelyst rum.
Skapa konto

Tigerkatt sträcker ut sig på trägolv i solljus, skugga, vinklar och linjer skapar kontrast.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Snigla och 6 till
  • Laddar…
En fläckig katt ligger bekvämt i en öppen kartonglåda och tittar uppåt.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Meta9 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.