Snigla Snigla skrev:
Idag var en sån där innedag.. när man går omkring o sover både här och där.. orkar knappt kolla matskålen!

[bild]

[bild]
Snygg bild den sista! "kom du på mig att jag sov nu igen"! :)

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Snygg bild den sista! "kom du på mig att jag sov nu igen"! :)
Så är det ofta.. ”va, jag sover inte” typ.. så fort jag kommer in i rummet han är i så kliver han upp .. sträcker på sig, gäspar.. försöker se vaken ut!

…om maken kommer in i rummet .. så snarkar han bara vidare 😳

• Haha
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
I natt väcktes jag av en katt som hade svårt att öppna kattluckan, ibland fastnar myggnätet i den. Då jag kom upp och skulle hjälpa till får katten panik och trycker sig ut jättesnabbt trots myggnätet. Kollar lite noggrannare och det är ju inte vår katt! Grannkatten! Nu undrar jag om det är första gången, har katten kommit in i vårt hus förut? Den är ganska fet, matar vi nån annans katt?

Borde kanske börja fundera på en kattlucka som reagerar på typ mikrochip, om det finns sådana. Det finns sådana som reagerar på sändare i halsband, men våra katter vill inte ha sådana.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
dicliff och 6 till
  • Laddar…
Vi har en lucka som reagerar på katternas chip, väldigt praktiskt - man kan ge katterna utegångsförbud efter vissa klockslag exempelvis, så att dom alltid kan komma in men inte gå ut. Alla katter i kvarteret är hopplösa mattjuvar (även våra egna)😂

• Gilla
  • Älska
dicliff och 4 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
I natt väcktes jag av en katt som hade svårt att öppna kattluckan, ibland fastnar myggnätet i den. Då jag kom upp och skulle hjälpa till får katten panik och trycker sig ut jättesnabbt trots myggnätet. Kollar lite noggrannare och det är ju inte vår katt! Grannkatten! Nu undrar jag om det är första gången, har katten kommit in i vårt hus förut? Den är ganska fet, matar vi nån annans katt?

Borde kanske börja fundera på en kattlucka som reagerar på typ mikrochip, om det finns sådana. Det finns sådana som reagerar på sändare i halsband, men våra katter vill inte ha sådana.
En kompis vaknade en gång för länge sedan av att katten stod på hennes mage. Det var bara det att när hon tände lampan insåg hon att det var tre katter i rummet och hon hade bara två.
Den som stod på henne var en helt okänd katt som hennes katter uppenbarligen blivit vän med för de var helt obekymrade.

• Haha
  • Gilla
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
En kompis vaknade en gång för länge sedan av att katten stod på hennes mage. Det var bara det att när hon tände lampan insåg hon att det var tre katter i rummet och hon hade bara två.
Den som stod på henne var en helt okänd katt som hennes katter uppenbarligen blivit vän med för de var helt obekymrade.
Så känner jag ofta när jag öppnar dörren för att ropa in barnen till middag och de är betydligt fler än mina 3. 😅

• Haha
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 7 till
  • Laddar…
Grå katt under rosa pioner i frodig trädgård med hus och parasoll i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grå katt med sele vilar i en trädgård bland gröna växter, bakgrund med gult hus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 13 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:

Om ni matar den lite till så kommer den smart inte in genom kattluckan. Problem solved.

• Haha
  • Gilla
dicliff och 6 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild][bild]
Ser ut att njuta som Ferdinand under korkeken. Och vilket leende sedan. En riktig smältkaramell😍

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
[bild][bild]
Kolla vilket leende 😍

• Haha
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:

Har/Har haft samma problem med grannes katt. Så till den grad att den katten t om brutit sönder en lucka för oss. Nu har vi skaffat en med chiplås och skapligt rejäla lås"klaffar". Hör hur han bonkar och försöker bryta sig in om nätterna ibland, så får väl se hur länge denna lucka kommer hålla....

Jag var f.ö. skeptisk till hur pass bra en chip-lucka skulle fungera i praktiken, men det fungerar över förväntan. Dock, iaf den jag har, låter den ju en del när den låser upp, vilket kan ta ett tag för katterna att vänja sig vid.

• Älska
dicliff
  • Laddar…
Utemöbler på veranda med tre katter som vilar, omgivna av grönska och olika föremål.
Skapa konto

Så, varför har ni trädgårdsmöbler? Här är för att kissarna ska ha någonstans att ligga när det regnar 😛
Pärla, under bordet, låg i hörnet av soffan, men hoppade ner innan jag hann ta bilden.

• Gilla
  • Älska
dicliff och 5 till
  • Laddar…
[bild][bild]
Bild nummer 2.
Herreminskapare vilken nöjd misse, i pioner dessutom.
Tidigare hade vi Rasmus ute i sele och lina och han låg ofta nära eller i våra pioner. 😍

• Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Kolla vilket leende 😍
Precis så, maken till nöjd. ❤️

• Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Precis så, maken till nöjd. ❤️
Det där är definitionen av ordet nöjd i ansiktsuttryck!

• Älska
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.