T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg
R Rörmokaren84 skrev:
Verkar vara kört att få tag i 20mm pex imorgon. Har du förslag på någon 20mm till 22mm koppling?R Rörmokaren84 skrev:
Alt en koppling från pex till pem?
För 22 mm pexslang och pemslang verkar byggvaruhusen som är öppna i morgon ha.
Att hitta 20mm (och 25mm) PEX är hopplöst i "butik" eftersom de bara lagerför just 15 och 22mm...
Jag sökte med ljus och lykta också men finns inte tyvärr i butik men jag ringde vår lokala VVS här på ön (Helgö) och han i sin tur fick tag på någon annan VVS'are så jag kunde hämta en 25mm koppling från honom.
Så tipset blir, ring runt till lite VVS firmor på ön eller Bromma och se om någon av dem svarar på en söndag och kan tänka sig att sälja en...
Jag sökte med ljus och lykta också men finns inte tyvärr i butik men jag ringde vår lokala VVS här på ön (Helgö) och han i sin tur fick tag på någon annan VVS'are så jag kunde hämta en 25mm koppling från honom.
Så tipset blir, ring runt till lite VVS firmor på ön eller Bromma och se om någon av dem svarar på en söndag och kan tänka sig att sälja en...
Vi har 40 meter LK PEX stående i garaget som du kan få köpa till en okej peng. Finns i Skurup så inte orimligt långt bort från Eslöv. Kan skicka en bild på lådan via PM
Såg nu att det stod Ekerö och inte Eslöv. Lycka till
Såg nu att det stod Ekerö och inte Eslöv. Lycka till
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg
Nej jag är med dig på det. Tyvärr så är redan röret som är gjutet in i grunden till vårt hus nedgrävt. Så ska bara koppla ihop det för att skarva sista metrarna till attefallshuset.MathiasS skrev:
Själv hade jag i det där läget övervägt att lägga ett betydligt grövre rör, typ 50mm eller till och med 110mm avlopsrör som du sedan kan dra både de rören och eventuellt något annat du kommer på senare utan att behöva gräva igen.
Liknande trådar
-
V2x - Är det möjligt idag (2024) - Ett pågående samtal!
Laddboxar & Elbilar -
Festool MFT med skiva i 20 mm plywood, 2x1 m. 9995:-
Köpes, Hyres & Bytes -
Akut jakt fasadpanel 25mm till 1920-talshus
Lösvirke & Timmerhus -
Installera spis - Electrolux LKR64020AW (AKUT)
Vitvaror -
Akut Hjälp med min Nibe F 2025 - 8
Värmepumpar