Så kan det vara.

Ulltand Ulltand skrev:
Risken finns ju att Olsson där uppe och Nilsson intill sätter sina element på 4:an om det blir kyligt inne 😁🥶
Menar du inte
Larsson där uppe och Olsson intill?
För mycket snicke-snacke snack...
😉

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Varför skall ni spara energi? Elen är ju inte speciellt dyr.

Har ni bergvärme redan så sparar ni ju redan massor…
Som sagt var… 😊hantera information och samtal med specifik granne

Mera värme=mera energi=mera kostnad.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Grannens Häck Grannens Häck skrev:
Du har rätt.

Vad är egentligen logiken med att ha termostater alls?
Riktiga värmepumpsproffs har bara slottsventiler.
Har du små fönster, tjocka väggar och aldrig eldar i nån kamin så behövs inga termostater eller tramsiga innegivare.

• Gilla
  • Haha
lat och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
G G.L. skrev:
Mera värme=mera energi=mera kostnad.
Mindre värme=sämre humör=sämre arbetsresultat=lägre inkomst=sämre ekonomi=högre självmordsrisk=lägre befolkning=mindre underlag till ny kärnkraft=dyrare el

• Gilla
NICHOLAS J
  • Laddar…
Grannens Häck
Magnus E K Magnus E K skrev:
Mindre värme=sämre humör=sämre arbetsresultat=lägre inkomst=sämre ekonomi=högre självmordsrisk=lägre befolkning=mindre underlag till ny kärnkraft=dyrare el
En lägre befolkning gör att vi kan bygga mindre hus = ekonomiskt billigare. Får hoppas de hittar den mindre värmen i huset bara.

• Haha
naikon
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Har man inte värmepump så vinner man inget på att hålla nere framledningstemperaturen.
Fast här har de ju bergvärmepump.

D Daniel 109 skrev:
Jag håller inte med om att 20grader är självplågeri. Jag ser inte varför andra ska betala för att du vill gå med bara ben och armar.
Den diskussionen har jag haft med maken i måååånga år. Först i år (vi flyttade in 95) har han gått med på att sockar/tofflor och en tröja faktiskt både är skönt och sparar hundratals kronor varje månad. Men så är han uppvuxen i lägenhet också.

Redigerat:
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.