Taket är ett enkelt sadeltak med två genomföringar. Lutningen är 27 grader och ytan 106kvm plus en utbyggnad på ca 35kvm. Idag är det klätt med plåt.

Den firma som känns seriösast vill ha max 85000:- ROTAT och klart för att bygga ställning, riva allt, byta eventuell dålig råspont, montera mögelstoppers, lägga papp, läkt samt Benders tvåkupiga betongpannor, nya vindskivor och plåtar, hängrännor och stuprör, fågelband nocktätning mm mm. Med andra ord gör de allt som behövs förutom den låglutande delen av huset som är 35kvm. Den delen skall enligt pappgubben kosta ca 7000 efter rot (Ytpapp från Wiecote).

Jag får köra bort skräpet själv men får då låna släp av firman gratis.

Räknar med att de skall kosta max 90000:- inklusive allt om ja hjälper till att riva lite. Detta ger mig ett kvm pris på 650kr efter ROT om jag inte är ute och snurrar med matten??

Bra eller anus??
(y):thumbdown:
 
är det inklusive allt material alltså?

Har du ingen spec på arbete/material
 
Materialet är från Beijer och är specat från dem till 37000:-. Då ingår varenda spik och beslag, takfirman har sagt att allt material troligtvis inte kommer behövas så material delen kommer bli lite lägre.

Priset för den låglutande ytpappdelen är 250kr + moms per kvm. Ca 12000:- Innan ROT.

Arbetet på panntaket är då 86000:- innan ROT. Till detta tillkommer resor och en eventuell specialplåt, specat till 5000kr.
 
Är du säker på att takstolarna tål vikten av betongpannor?
 
hempularen skrev:
Är du säker på att takstolarna tål vikten av betongpannor?
Har ett gammalt Åsa hus ed fribärande fackverkstakstolar. När huset var nytt 1957 hade det ett tegeltak. En modern betongpanna kontra en blöt tegelpannas vikt är marginell. Samt att grannhuset har betongpannor och deras hus är av samma sort.

Så jag hoppas det kommer hålla :).
 
Ofta har gammal husen byggda med en högre snö klass än man gör idag. Så det klarar mer snö på vintern så betong pannor brukar inte vara några problem.
 
Låter som normala kostnader för lite större firmor.
 
Jag tycker också att priset låter bra, I dom krokarna Man kan förvänta sig av en firma som inte sysslar med fuffens och som vill ha jobbet...
 
Låter ungefär som det vi betalade. Vi fick andra offerter på betydligt större belopp.
 
Tycker också att priset låter ok.

Om du litar på att firman kan göra ett bra jobb så kör på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.