Vad gäller Julas värmepumpar så visst är det billigt inköpspris men kvaliteten är inte den bästa. Det bör man vara medveten om när man köper dessa. Själv har jag gjort ett x-antal garantiärenden på dessa pumpar.
 
Då är det ju bara att peka på deras annonsblad.
 
jag kör med den lilla coolixen från jula i mitt 60kvm garage, funkar prima och riktigt tyst är den oxå.. nackdelen är väl att det är en on/off så temperaturen varierar +-2 grader motför den inställda, men i ett garage kan man väl leva med det.

OBS! coolix (eller Midea som det egentligen är) har ett litet problem med kretskorten på varianten med underhållsvärme som gör att den inte klarar att köra i HEAT kallare än +16 utan hjälpvärme så man kommer i ett litet moment 22 läge där men nya kretskort är på väg enl. kundtjänst

min klarar att hålla +17-18 grader i ungefär 10-15 minusgrader sen börjar den tappa ork.. dock kan det lika gärna bero på mitt inte fullt så välisolerat garage och/eller att då innetempen faller under +16 grader så tappar den värme markant pga kretskortproblemet ovan.

uppåt 20-25 minusgrader har den inga problem att hålla underhållsvärme (+8) iaf, och det var ju grundtanken från början så för 4995kr så är jag mer än nöjd med den..

Edit: kan väl tillägga att installationen är inga problem om du inte har tummen mitt i handen, man får envisas lite med slangpaketet bakom innerdelen men annars gick det som en dans.. QuickQonnect anslutningen var bara att ta i å trycka ihop så var de klart.

finns mkt info om denna pump på värmepumpsforumet om du vill läsa mer..
 
Redigerat:
danielr112 skrev:
Då är det ju bara att peka på deras annonsblad.
japp det gjorde jag åxå men det brydde sig dom inte om, idag kom ett nytt reklamblad i brevlådan. lika annons där. :@
 
Står att de reserverar sig mot text, pris och fotofel så de har ryggen fria juridiskt men som kundbemötande är det ju uselt.
Läste förresten att SP ska testa lvp för just underhållsvärme så det kan ju bli spännande. Bara att hoppas att de tar med lågprisalternativ som typ Julas och ÖoB.
 
Åk dit till dem igen då. Sätt upp den i nyllet på dem och be dem korrigera. Annars be att prata med deras chef på plats.

Hjälper inte det be att få låna deras telefon och ring chefen över dem...
 
Jag råkade ut för samma grej på ONOFF nyligen. Dom annonserade en router för 699, men dom vägrade hålla det. Priset var 799 enligt dom (nyligen höjt) . Det stod finstilt "reservation för prisförändringar":wow::wow:
Det är ju ett j*vla sätt.
 
Ngn som vet vart man köper kabelkanaler för luftvärmepumpen? Har ju borrat hål i väggen och vill ha skydd utanpå mitt garage för slangpaketet.
Det handlar om ca 2 meter.

Tips?
 
anrobe skrev:
Ngn som vet vart man köper kabelkanaler för luftvärmepumpen? Har ju borrat hål i väggen och vill ha skydd utanpå mitt garage för slangpaketet.
Det handlar om ca 2 meter.

Tips?
För inomhus skydd, kan du avvända dom lite större el kanaler!
 
Inomhus har jag inte en enda kabel synlig... gjorde hål där slangpaketet sitter bakom innedelen. Har inte blivit av att jag handlat ngt utvändigt skydd än.. men det blir snart.. till hösten måste jag dit med ngt.

Andra tips?
 
vad har du för fasad?
har du trä skulle jag bygga en av ett par panelbrädor
 
Undrar om man inte blir tvungen att använda en kanal i metall!
Pga att du drar el ner till enheten?
 
Inte behöver du nå metallkanaler för att du har en strömkabel med ut.
Du får ju klamra kabel efter väggen om du vill. :)
 
mats_o skrev:
vad har du för fasad?
har du trä skulle jag bygga en av ett par panelbrädor
Har trä på utsidan av garaget. Elen går INTE med ut, utan in mellan gipsen till en eldosa. Enda som går ut är slangpaketet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.