Tror det..
Jag köpte mitt på Harald Nyborg (har jag för mig) och där satt det hjul på.. Kanske finns i båda varianterna.. Fast det är inget vidare skall jag säga, så jag måste skaffa mig ett nytt. Dregglar ju över Boschs eftersom jag har en GCM10SD, men 3000 för ett stativ känns inte riktigt motiverat...
Jag köpte mitt på Harald Nyborg (har jag för mig) och där satt det hjul på.. Kanske finns i båda varianterna.. Fast det är inget vidare skall jag säga, så jag måste skaffa mig ett nytt. Dregglar ju över Boschs eftersom jag har en GCM10SD, men 3000 för ett stativ känns inte riktigt motiverat...
Jag köpte mitt på K-Rauta. Där var det utan hjul.
Säljaren försökte intressera mig för De Walts eget stativ (eftersom jag köpte en DW 707 vid samma tillfälle). "Proffsen gillar det för att det är lätt att fälla ihop och ta med sig..." Vem bryr sig, jag håller ju på och snickrar i samma gamla hus hela tiden. Så jag tog den här billiga.
Säljaren försökte intressera mig för De Walts eget stativ (eftersom jag köpte en DW 707 vid samma tillfälle). "Proffsen gillar det för att det är lätt att fälla ihop och ta med sig..." Vem bryr sig, jag håller ju på och snickrar i samma gamla hus hela tiden. Så jag tog den här billiga.
klämde på Dewalts bord igår. plus är ju att det blir långt som f..n och känns väldigt stabilt, men det blev classes för 950 spänn. väldigt nöjd såhär långt. hade ett hemmasnickrat bord innan med spännvidden 1 m så skillnaden är ju enorm.
Spelar nog inte så stor roll vilket man tar bara man lägger +1000:- .
de billigaste är för korta.
Spelar nog inte så stor roll vilket man tar bara man lägger +1000:- .
de billigaste är för korta.
Jag har byggt bordet själv och gjort en lång list efter sågen med måttband på och ett stopp så det går snapt att såga en bit med givet mått, nackdelen den går inte att flytta,
om det är någon som är nyfiken hur den ser ut så kan jag lägga ut en bild sedan
om det är någon som är nyfiken hur den ser ut så kan jag lägga ut en bild sedan
Ja, lägg gärna ut en bild, klart vi vill se!blev skrev:
JA - Lägg ut bilder och i förekommande fall gärna ritningar också...
Om det är oklart hur det funkar så berättar jag sedan men jag tycker det funkar bra och har sågat enormt mycket med den. Fick iden när jag körde med handsirkelsågen med en vagga på en planka funktionen är nästan likt denna men det gick bara att såga 90 grader + 1" virke Lådan som syns till höger om sågen är en hemmagjord virkestork och det finns bilder på den under solosåg på detta forum
Hade nyss hemma dewalts bord för jag köpte det i paket med 707an. Bordet var superbra, men eftersom jag inte gillade att det inte finns tvingar till 707 och de hängde ihop i paket så lämnade jag tillbaka även bordet, men om det funkar med andra sågar kan jag tänka mig ett Dewalt bord igen. Och om det inte är otroligt lik kopia hos duab så kostar bordet bara 1600:- och då är det värt pengarna!
Liknande trådar
-
Alternativ till släplist för duschdörr mot tvätthörna
Badrum -
Dewalt sågbord till Bosch kap och ger
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Sågbord till Dewalt 700 (gersåg)
Fötter/tassar till Dewalts sågbord 7023
Dewalt sågbord till mindre än halva priset?
Verktyg, Maskiner & Fordon